Quaife diff
Quaife diff
Obs ändrad första sida har fått svar nu skall jag köpa i slutet på augusti finns dom åter på lager i england
Quaife diff köper vi minst 4eller fler så får vi 10% kostar 8400:- hos
stigkristianssonbil i hörby
Quaife diff köper vi minst 4eller fler så får vi 10% kostar 8400:- hos
stigkristianssonbil i hörby
Last edited by bosse50 on Fri Aug 13, 2010 19:08, edited 1 time in total.
omformulerad fråga
är det någon som vet om det samma diff på BE3 lådan som på BE4 går dom skifta?
Re: omformulerad fråga
bosse50 wrote:är det någon som vet om det samma diff på BE3 lådan som på BE4 går dom skifta?
Ja, det funkar finfint.
be
Inte för att jag inte vill tro på dig men jag vill ändå fråga om du är 100% säker
för det är ju lite ledsamt om jag beställer en diffbroms för 8400:- och att den inte passar sen, kan ju passa på att fråga om du kanske vet (jag tror) att det sitter en BE4 låda i min Partner 1.6 Hdi 2007. ja ja nu behöver ni inte skratta åt mig jag vet att det inte är nån bil som man bygger om men jag gillar den så det skall bli Koni+150hk+Quaifediff+ lite smått o gott (har toalett o säng)
för det är ju lite ledsamt om jag beställer en diffbroms för 8400:- och att den inte passar sen, kan ju passa på att fråga om du kanske vet (jag tror) att det sitter en BE4 låda i min Partner 1.6 Hdi 2007. ja ja nu behöver ni inte skratta åt mig jag vet att det inte är nån bil som man bygger om men jag gillar den så det skall bli Koni+150hk+Quaifediff+ lite smått o gott (har toalett o säng)
Re: be
bosse50 wrote:Inte för att jag inte vill tro på dig men jag vill ändå fråga om du är 100% säker
Sjukt härligt knäppt projekt!
Sorry för OT
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Kan inte hjälpa till och besvara frågan.
Men jag kan kommentera:
Coolt!
Men jag kan kommentera:
Coolt!
bosse50 wrote:Inte för att jag inte vill tro på dig men jag vill ändå fråga om du är 100% säker
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Ring och hör med dom här killarna. http://www.stigkristianssonbilab.se/
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Quaife diff
Jodå det är dom jag har tänkt att köpa diffen av, men dom kan inte svara på vad för slags låda som sitter i min bil.
Men har inte alla toa i bilen (tänk på alla skitbilar som finns)
Det var för övrigt meningen att det skulle bli kompressor matning 400Hk (bensin motor då) eller 2lit hdi med 200+ hk 450nm men verkligheten
(läs plånboken kom ifatt!
så nu får jag nöja mig med c:a 150hk 320nm lite lättning,bättre stolar mm och lite finputs av väghållning, så till nästa är skall vi testa lite bana , har provat med förra skåpet den går inte så dåligt på bana som man skulle kunna tro
Men har inte alla toa i bilen (tänk på alla skitbilar som finns)
Det var för övrigt meningen att det skulle bli kompressor matning 400Hk (bensin motor då) eller 2lit hdi med 200+ hk 450nm men verkligheten
(läs plånboken kom ifatt!
så nu får jag nöja mig med c:a 150hk 320nm lite lättning,bättre stolar mm och lite finputs av väghållning, så till nästa är skall vi testa lite bana , har provat med förra skåpet den går inte så dåligt på bana som man skulle kunna tro
Vad det är för låda borde väl Peugeot kunna få fram om du inte hittar någon märkning på lådan.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Jag kollade i Peugeot servicebox på en Partner -07 1.6 Hdi.
Fick fram detta:
Hdi 2.0 och 1.6 har samma låda sen den uppdaterade karossen som kom 2003 (BE4-5L som bilden visar). Även den nya som kom 08-09? verkar ha samma. Dom tidiga Hdi'erna 01-02 verkar ha BE3L. Gamla 1.9D har BE3L, bensinarna verkar ha lite olika beroende på bensinmotor. Kollade ca 10 bilar med olika årsmodeller.
Fick fram detta:
Hdi 2.0 och 1.6 har samma låda sen den uppdaterade karossen som kom 2003 (BE4-5L som bilden visar). Även den nya som kom 08-09? verkar ha samma. Dom tidiga Hdi'erna 01-02 verkar ha BE3L. Gamla 1.9D har BE3L, bensinarna verkar ha lite olika beroende på bensinmotor. Kollade ca 10 bilar med olika årsmodeller.
Last edited by El_Zeta on Thu Aug 12, 2010 17:04, edited 2 times in total.
- FR Autosport
- Guldmedlem

BE4 har något kraftigare ingående axel än BE3 annars är de i stort sett identiska invändigt.
BE4 används då som märkt till TU, EW maskiner osv inte på XU motorer.
Gå in på Servicebox eller be någon annan att göra det (om du inte har något konto) och se efter vad du har för låda under Tekniska Specifikationer.
Gå in på Servicebox eller be någon annan att göra det (om du inte har något konto) och se efter vad du har för låda under Tekniska Specifikationer.
goopin wrote:BE4 har något kraftigare ingående axel än BE3 annars är de i stort sett identiska invändigt.
Det som står under tekniska data på en Partner Hdi -07 är BE4-5L.
Man kallar den för BE4 bara eller? Vad säger 5L isf?
- FR Autosport
- Guldmedlem

El_Zeta wrote:goopin wrote:BE4 har något kraftigare ingående axel än BE3 annars är de i stort sett identiska invändigt.
Det som står under tekniska data på en Partner Hdi -07 är BE4-5L.
Man kallar den för BE4 bara eller? Vad säger 5L isf?
5an står för femväxlad men L vetifan..
Edit: L står för "plus lounge/largeur" alltså typ lång slutväxel...
En lång/större femteväxel
Quaife diff
Aha! tack för hjälpen alla trevliga Puggister, kände inte till det där servicebox
men nu verkar ju min fråga in facto besvarad så då är det bara och beställa dyrgripen från Kristiansson i Hörby 8400:- ville dom ha
priserna har nog gått ner en hel del har för mig att dom gick på närmare 15
för flera år sen
men nu verkar ju min fråga in facto besvarad så då är det bara och beställa dyrgripen från Kristiansson i Hörby 8400:- ville dom ha
priserna har nog gått ner en hel del har för mig att dom gick på närmare 15
för flera år sen
Låter som ett kul projekt. Dom går inte alls dåligt på vägen. Som jag har förstått så är det samma "bottenplatta" som 306'an i det stora hela, och den ska ju ha bra väghållning. Tycker min går riktigt bra när det svänger efter jag sänkte den med budget-coils och fick på lite bättre däck.
Vad ska du göra för att uppnå effektsiffrorna?
/Fredrik
Vad ska du göra för att uppnå effektsiffrorna?
/Fredrik
HP
Större specialbyggd turbo från GIK omprogrammering, bort med katen, bort med EGR så det bara kommer frisk luft, bygger ett eget grenrör det gamla ser ut som dom gjorde på 1920 talet , sitter ett KN luft filter på plats och sedan ett
2,5" avgassystem utan dämpare ja kanske en liten längst bak, och om jag har otur så måste det till större spridare
Ja den bygger på 306 fram bak sitter 405 bakvagnen så det går fint att ta mi16
skivorna
2,5" avgassystem utan dämpare ja kanske en liten längst bak, och om jag har otur så måste det till större spridare
Ja den bygger på 306 fram bak sitter 405 bakvagnen så det går fint att ta mi16
skivorna
projekt
Ja det hade jag inte tänkt på får väl lov att lägga upp en sådan

Japp, ganska säker. Jag har en Quaife-diff i min RC, som har i princip samma låda som din Partner om ovanstående info i tråden stämmer.
Quaife diff
Ursäkta min klen trogenhet
Ja nu verkar allt att stämma då är det bara att lägga en beställning. Är det någon mer som är köpsugen 8400:-
om vi beställer flera så kanske det går att få lite grupprabatt vem vet obs! det är inget som jag har frågat dom om det är bara en fundering beställer man nu skulle leverans ske i början på september.
Du har ju en sådan i din bil är det så bra som jag inbillar mig, är det värt pengarna? Det har gått en massa år sen jag hade en bil med diffbroms och det var en fabriksbyggd rallybil en Alfasud och det var en helt fantastisk liten bil
om vi beställer flera så kanske det går att få lite grupprabatt vem vet obs! det är inget som jag har frågat dom om det är bara en fundering beställer man nu skulle leverans ske i början på september.
Du har ju en sådan i din bil är det så bra som jag inbillar mig, är det värt pengarna? Det har gått en massa år sen jag hade en bil med diffbroms och det var en fabriksbyggd rallybil en Alfasud och det var en helt fantastisk liten bil