Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Nu vet jag inte riktigt om jag slarvläst, men jag vill veta hur man flyttar luftfiltret till bakom vänstra lyset. Vart får man tag på den raka gummibiten som man fäster slangarna och LMMen i? Nu sitter ju luftfiltret jämns med batteriet nästan, och det är ju INTE optimalt.
pät wrote:Nu vet jag inte riktigt om jag slarvläst, men jag vill veta hur man flyttar luftfiltret till bakom vänstra lyset. Vart får man tag på den raka gummibiten som man fäster slangarna och LMMen i? Nu sitter ju luftfiltret jämns med batteriet nästan, och det är ju INTE optimalt.
Den raka biten sitter på alla Mi16. Du har en servobehållare på den bilen som är jobbig att flytta på. Den finns (oftast) inte på 205. Dessutom måste du nog flytta bak batteriet lite, alternativt köpa ett kortare batteri.
Hehe, sant. Då kommer ännu en fråga, vart finns det bra och billiga filter? Kan väl inte vara så jättestor skillnad på ett biltemafilter och ett dyyyrt filter egentligen? Måste kika hur stort det är nedanför batteriet, kommer ju såsmåningom flytta filtret dit, gäller att det får plats där. Servostyrningen är ur funktion ändå så behållaren är rätt onödig för tillfället
pät wrote:Hehe, sant. Då kommer ännu en fråga, vart finns det bra och billiga filter? Kan väl inte vara så jättestor skillnad på ett biltemafilter och ett dyyyrt filter egentligen? Måste kika hur stort det är nedanför batteriet, kommer ju såsmåningom flytta filtret dit, gäller att det får plats där. Servostyrningen är ur funktion ändå så behållaren är rätt onödig för tillfället
Servot fungerade när jag hade bilen. Det är klart att du ska fixa den! Köp ett K&N eller Green Cotton, det är mina favoriter. Visst är det skillnad på filter.
Mät hur stort du får plats med. Kolla i onlinekataloger vilket filter du ska ha. Ta artiklelnummer och beställ på tex Mekonomen eller eBay.
Hmm, jag vet inte hur jag gör med servo faktiskt, det var ur funktion och remmen gnisslade så jag kapade den bara istället. Kändes mycket lättare. En ny kostar ju bara 60kr ändå om man skulle få för sig att fixa servot. Jag tycker det är jätteskönt att köra utan servo, det blir så mycket mer känsla då.
Men ska kika runt lite och se vad jag hittar för filter.
Förresten är det ju inget fel på det som sitter där. Har för mig att det är ett K&N-filter. Bara att tvätta och olja in. Det är absolut inte för litet för den effekten.
assa ja kollat lite på detta forum ja har en gti 205 där förra ägarn hängt på ett sportluft filter men i mina ögon verkar detta värdelöst för va ja kunnat se så sitter orginal luftintag i grillen o de måste ju bli bättre me en så kallad tattar turbo när man kan tryckla in mer kalluft än om de hänger ett sportluftfilter över grenrörert så den bara får varmluft??? rätta mej om ja har fel !!
MVH
If you dont live fore something you die for nothing...