Hej
Jag har det "stora" ljudsystemet från JBL i bilen, men jag tycker det är dålig bas i bilen & funderar på att byta ut de högtalarna som sitter i hatthyllan. Vet någon vilken storlek de har? Eller några andra fina idéer?
Chrille
Högtalare 607
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Kolla högtalarna i hatthyllan och se om det är pappkon i dem. Och storleken på magneten (gissar att det är 6x9 tum, jämför med motsvarande i stereobutiken).
Skiljer det sig är det bara att byta, det gör stor skillnad på riktiga högtalare, och dyngan som oftast sitter i bilen orginal. Min 605 SVE -98 hade löjligt små magneter och pappkoner: skräp!
Nästa steg är förstås en sub...
Skiljer det sig är det bara att byta, det gör stor skillnad på riktiga högtalare, och dyngan som oftast sitter i bilen orginal. Min 605 SVE -98 hade löjligt små magneter och pappkoner: skräp!
Nästa steg är förstås en sub...
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
-
Stenis
- Super Senior
Har ju ägt ett sådant flaggskepp och kan bara rekommendera en rejäl sub i skuffen. (Ni som var i Söderhamn i början av 60-talet på träff kan ju intyga att det blev bra...)
Lättmonterat eftersom det 2:a batteriet sitter bak och för att få knuff på basen så fungerar högnivå alldeles utmärkt. Bara att "tjyva" från hatthyllan.
Jag hade kanske lite overkill med 1500W RMS...men det blir skillnad.
Resten av systemet klarar sig fint..
Lättmonterat eftersom det 2:a batteriet sitter bak och för att få knuff på basen så fungerar högnivå alldeles utmärkt. Bara att "tjyva" från hatthyllan.
Jag hade kanske lite overkill med 1500W RMS...men det blir skillnad.
Resten av systemet klarar sig fint..
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!