Dart wrote:Om man nu ska ha både tassfodral och rattmuff så kan man lika gärna köra med bakelitratt.
Må så vara, men det kan vara skönt att slippa handskarna emellanåt. Självklart ska man inte använda handskarna och överdraget samtidigt, det förstod nog till och med du Dart.
haha näe, faktiskt inte. Det var därför det verkade så märkligt ^^
spindlar för mer negativ camber? ska vi ta en vild gissning på ebay tro? vad får man betala för sådana förresten?
Nej, 306gti6 forumet.
Något überfynd rent ekonomiskt var de kanske inte...i pengar.
Men 2500:- inkl frakt är ändå helt ok med tanke på att man får -3grader camber med dem. Underlättar resten av sättningen på framvagnen.
Frågade THR och PTS tar cirka 3000:- för ett par med fixerad negativ camber på cirka -1.5, med dessa kan man byta position på sleevesen och få lite olika värden mellan 0 och -3.
Dessutom om jag förstått det rätt så är GTI hubbarna i lättmetall och de jag har på min S16 är i Gjutjärn, ofjädrad vikt! Förmodligen är min spindelled 16mm och dessa har ju troligtvis 18mm hål, men ...den kan man ju faktiskt byta
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
spindlar för mer negativ camber? ska vi ta en vild gissning på ebay tro? vad får man betala för sådana förresten?
Nej, 306gti6 forumet.
Något überfynd rent ekonomiskt var de kanske inte...i pengar. Men 2500:- inkl frakt är ändå helt ok med tanke på att man får -3grader camber med dem. Underlättar resten av sättningen på framvagnen.
Frågade THR och PTS tar cirka 3000:- för ett par med fixerad negativ camber på cirka -1.5, med dessa kan man byta position på sleevesen och få lite olika värden mellan 0 och -3.
Dessutom om jag förstått det rätt så är GTI hubbarna i lättmetall och de jag har på min S16 är i Gjutjärn, ofjädrad vikt! Förmodligen är min spindelled 16mm och dessa har ju troligtvis 18mm hål, men ...den kan man ju faktiskt byta
med frakt var det helt ok tycker jag enkelt och relativt billigt sätt att få bättre hjulvinklar, samt lite
mindre ofjädrad vikt är ju en bra bonus
Nej, 306gti6 forumet.
Något überfynd rent ekonomiskt var de kanske inte...i pengar. Men 2500:- inkl frakt är ändå helt ok med tanke på att man får -3grader camber med dem. Underlättar resten av sättningen på framvagnen.
med frakt var det helt ok tycker jag enkelt och relativt billigt sätt att få bättre hjulvinklar, samt lite mindre ofjädrad vikt är ju en bra bonus
Lätt metall? Väldigt likt vanligt gjute både på vikt och utseende på min 99 iaf.
Nej, 306gti6 forumet.
med frakt var det helt ok tycker jag enkelt och relativt billigt sätt att få bättre hjulvinklar, samt lite mindre ofjädrad vikt är ju en bra bonus
Lätt metall? Väldigt likt vanligt gjute både på vikt och utseende på min 99 iaf.
Äh, det är 3:ehandsuppgifter från annat håll, det är vinkeln jag är ute efter.
Hans Hellström
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
hedis wrote:Så det var du som köpte dem! Tittade länge på dem. Var DUKTIGT sugen. Men jag har tänkt leta upp någon som kan göra de där sleevsen, ingen som vet?
Samma här, sneglat på dem... å sneglat på dem....
Egentligen är det konstigt att ingen huggt dem innan, de har legat ute ganska länge. Fast det är ju i första hand något för bantokar så det begränsar ju köparkretsen något.
Hans Hellström