Eftersnack Kinnekulle 5/9
Zahak: Och jag körde den enda Vita Accord Type-R och den enda med sån risbil så jag vet att snabbris är gott
sjukt rolig träff jag blev av med min oskuld på hemmabanan kinnekulle,klockrent väder med skön sol och lite sjukt folk på det men nämner inga namn ;P allt var perfekt från min sida..ville åka tillbaka direkt efter hemkomst och köra mer.
jag spenderade ca 20-25 leendeframkallande mil
sjukt rolig träff jag blev av med min oskuld på hemmabanan kinnekulle,klockrent väder med skön sol och lite sjukt folk på det men nämner inga namn ;P allt var perfekt från min sida..ville åka tillbaka direkt efter hemkomst och köra mer.
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
SNILLET wrote:Nåja, jag har ägt 2st Accord Aerodeck 16V, en -86:a och en -88:a så helt förvirrad är jag inte Wink
Se där ja
Peggen wrote:Zahak: Och jag körde den enda Vita Accord Type-R och den enda med sån risbil så jag vet att snabbris är gott
Den såg riktigt fin ut, och det gick ju bra
- Magnus Janard
Peggen wrote:Zahak: Och jag körde den enda Vita Accord Type-R och den enda med sån risbil så jag vet att snabbris är gott
Vit Type-R... Var det dig jag åkte med dom två första passen? Kul!
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Så kan det säkert ha varit. Vad körde du för bil?
EDIT: Det dröjde ganska länge innan jag fick riktigt pejl på gruppindelningen
(tidigare körningar har ju haft a, b och c rakt av, istället för intro, a1/a2 och b/c). Lyckades nog komma med något intropass, några a-pass och sen både något a1 och något a2 på eftermiddagen. Vet även att jag lyckades pricka in något där det fanns åtminstone 2 klass b bilar.
EDIT: Det dröjde ganska länge innan jag fick riktigt pejl på gruppindelningen
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Zahak wrote:Så kan det säkert ha varit. Vad körde du för bil?
EDIT: Det dröjde ganska länge innan jag fick riktigt pejl på gruppindelningen(tidigare körningar har ju haft a, b och c rakt av, istället för intro, a1/a2 och b/c). Lyckades nog komma med något intropass, några a-pass och sen både något a1 och något a2 på eftermiddagen. Vet även att jag lyckades pricka in något där det fanns åtminstone 2 klass b bilar.
Klass B bilar får åka klass A2 med passagerare och tex min bil var dubbelgrupperad då min sambo ville ha med sig instruktör i bilen.
Team_Hink_Racing wrote:Zahak wrote:Så kan det säkert ha varit. Vad körde du för bil?
EDIT: Det dröjde ganska länge innan jag fick riktigt pejl på gruppindelningen(tidigare körningar har ju haft a, b och c rakt av, istället för intro, a1/a2 och b/c). Lyckades nog komma med något intropass, några a-pass och sen både något a1 och något a2 på eftermiddagen. Vet även att jag lyckades pricka in något där det fanns åtminstone 2 klass b bilar.
Klass B bilar får åka klass A2 med passagerare och tex min bil var dubbelgrupperad då min sambo ville ha med sig instruktör i bilen.
Även A1 isf väl?, "1" och "2" efteråt är bara en indelning för att kunna splitta upp bilarna på flera körpass om det blir får många på banan samtidigt. Något annat har ivartfall inte jag fått info om. Grupperna är i bokstäverna.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

SNILLET wrote:Team_Hink_Racing wrote:Zahak wrote:Så kan det säkert ha varit. Vad körde du för bil?
Även A1 isf väl?, "1" och "2" efteråt är bara en indelning för att kunna splitta upp bilarna på flera körpass om det blir får många på banan samtidigt. Något annat har ivartfall inte jag fått info om. Grupperna är i bokstäverna.
Jo så ska det vara.
Sista filmen http://www.youtube.com/watch?v=QkHRtZ8avdY för dom som inte hittade den på tuben. Fick bara igång kameran 2 ggr, iofs inget att visa då jag inte fick infinnande utav bra känsla för körningen öht. Karro pajjade ena R888 på första körningen så jag fick sätta slicks i fram vilket inte fick körningen till att fungera alls. Bästa tid tror jag var 1.03.3 nånting. Bilen kändes lite slö och jag fick växla väldigt sent på rakan så den vill nog ha lite kärlek i vinter.
Zahak: Tack så mycket kul att höra,fick fler spekulanter som tyckte det och trodde den var omlackad till och med..men pedantisk leder till fint resultat
jag var kanon nöjd med min körning med tanke på första gången.
vansinnigt roligt håller jag medom till fullo.
Sliced: det stämmer mycket väl det
tack för sällskapet och tipsen om spårval osv..ja det var kanon kul.
vansinnigt roligt håller jag medom till fullo.
Sliced: det stämmer mycket väl det
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peggen wrote:Sliced: det stämmer mycket väl dettack för sällskapet och tipsen om spårval osv..ja det var kanon kul.
Jag har aldrig åkt med nån som börjat hitta så fort. Första 10 gled du lite på däcken, lite knyckigt, men det var så lite sidkrafter att jag satt bra i stolen.
Andra 10 fick jag hålla i mig för fullt, och det kasade aldrig, och du låg aldrig mer än en halvmeter i sida mot varvet innan.
*s* Det var bara under bron andra varvet när jag sa att du kan drifta ut mot ytterkanten och du körde rakt ut åt höger för att komma dit.. Det var då jag sa att du kunde lämna en meter på högersidan bara för att du skulle hålla samma svängradie.. Liite scary var det just då.
Men nivån på din körning då var sån att jag aldrig skulle tvekat att låta dig ta en rejs-stint i Lionne.
Jag såg att du var ute igen med passagerare sen, jag sa aldrig nåt om bromspunkter och växlar, det är du som kan bilen, inte jag.
Hoppas du fick ändå mer tips den vändan.
/Arne Lindgren
Sliced wrote:Peggen wrote:Sliced: det stämmer mycket väl dettack för sällskapet och tipsen om spårval osv..ja det var kanon kul.
Jag har aldrig åkt med nån som börjat hitta så fort. Första 10 gled du lite på däcken, lite knyckigt, men det var så lite sidkrafter att jag satt bra i stolen.
Andra 10 fick jag hålla i mig för fullt, och det kasade aldrig, och du låg aldrig mer än en halvmeter i sida mot varvet innan.
*s* Det var bara under bron andra varvet när jag sa att du kan drifta ut mot ytterkanten och du körde rakt ut åt höger för att komma dit.. Det var då jag sa att du kunde lämna en meter på högersidan bara för att du skulle hålla samma svängradie.. Liite scary var det just då.Sen var det bara kul att åka med, jag sa till om krönet varje gång iofs, för en miss där får konsekvenster i den farten.
Men nivån på din körning då var sån att jag aldrig skulle tvekat att låta dig ta en rejs-stint i Lionne.
Jag såg att du var ute igen med passagerare sen, jag sa aldrig nåt om bromspunkter och växlar, det är du som kan bilen, inte jag.
Hoppas du fick ändå mer tips den vändan.
Tror du kom ikapp mig snabbt efter bron på ett eftermiddagspass också.
Såg en VILT krängande accord som driftade långt ut mot höger i backspegeln och beslutade mig för att flytta på mig illa kvickt...
Sicken härlig dag
Hans Hellström
Sliced: Verkligen riktigt roligt att höra..vet inte men jag har kört mkt gokart och lärt mig genom det och ägarna till Kinnekullecartbanan fråga varför inte jag började tävla i gokart samma innan på skövdebanan flyttades till flygfältet..jag vet inte är väll ingen merit men det är så jag lärt mig och sen genom mycket galen vardagskörning på slingervägar..inte det bästa men måste ju öva nånstans, nu vet jag vart jag SKA göra det i framtiden hädarnefter
det kan jag hålla med om första 10 var knyckigt osv men då vart jag helt extas över att jag ens körde med bilen på banan och hur sjukt roligt det var osv och kunde inte drömma mig in i att jag sitter och kör på en racingbana men riktigt roligt att höra att du fick hålla dig i och du tyckte det gick såpass bra sista 10 varven att jag skulle få äran att köra med den..vem vet det kanske inträffar någon gång då jag frågar om jag får testköra den
Det var miss från mig att jag inte lyssnade ordentligt där på det rådet men körde ju rakt ut mot där för då frågade jag om jag skulle ha bilen här ungefär sedan men jag förstog i efterhand vad du menade..roligt att höra det och det var skoj att du åkte med också givetvis verkligen tacksam för det och lärodomen du gav mig..jag lyssnade på det rådet efterråt sedan när jag körde själv faktiskt och höll ut lite tryckte gasen gick in sen ut ut ut och sakta in sedan snävt.
fast det är lite svårt att säga också kan jag tänka mig det är ju från bil till bil men jag kände sedan vart jag skulle bromsa och inte bromsa, det var Morbidio som ville jag skulle bjuda på en sväng så det fick han allt åka med på killen,jag fick även åka med honom snällt av han
SNILLET: hahaha det gick riktigt fort där under bron för mig och lite slidande skulle inte hindra mig då jag kände att bilen klarade det utan problem dock kanske inte ultimat gjort, dom säger ju att vita isbjörnar är farliga
ja det var tur du flytta din sexiga bak och lät mig passera fint och snyggt mycket snällt av dig!
Härlig dag kan jag bara hålla med om
det kan jag hålla med om första 10 var knyckigt osv men då vart jag helt extas över att jag ens körde med bilen på banan och hur sjukt roligt det var osv och kunde inte drömma mig in i att jag sitter och kör på en racingbana men riktigt roligt att höra att du fick hålla dig i och du tyckte det gick såpass bra sista 10 varven att jag skulle få äran att köra med den..vem vet det kanske inträffar någon gång då jag frågar om jag får testköra den
Det var miss från mig att jag inte lyssnade ordentligt där på det rådet men körde ju rakt ut mot där för då frågade jag om jag skulle ha bilen här ungefär sedan men jag förstog i efterhand vad du menade..roligt att höra det och det var skoj att du åkte med också givetvis verkligen tacksam för det och lärodomen du gav mig..jag lyssnade på det rådet efterråt sedan när jag körde själv faktiskt och höll ut lite tryckte gasen gick in sen ut ut ut och sakta in sedan snävt.
fast det är lite svårt att säga också kan jag tänka mig det är ju från bil till bil men jag kände sedan vart jag skulle bromsa och inte bromsa, det var Morbidio som ville jag skulle bjuda på en sväng så det fick han allt åka med på killen,jag fick även åka med honom snällt av han
SNILLET: hahaha det gick riktigt fort där under bron för mig och lite slidande skulle inte hindra mig då jag kände att bilen klarade det utan problem dock kanske inte ultimat gjort, dom säger ju att vita isbjörnar är farliga
Härlig dag kan jag bara hålla med om
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
klew wrote:Jävligt trevlig träff måste jag säga, alltid kul o träffa alla osv
Och tack även för bilen, sambon blev väl inte jättelugn men hon lugnade sig efter bara två timmar
Dags för ny signatur då
Tror hon kan vara lugn, Alex är ju ingen "slarver", och har den hållt för honom så tål den nog det mesta
Hans Hellström
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

vem var det som körde av efter bron? http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... 746&page=2
Ja till slut då en liten film på urusla spårval. Litade helt enkelt inte på bilen den här gången. Konstiga vibrationer i framvagnen dåligt grepp mm. Hur mycket skevhet är acceptabelt på en bromsskiva?
http://www.youtube.com/watch?v=Qyaz_CKoW4c
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Team_Hink_Racing wrote:vem var det som körde av efter bron? http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... 746&page=2
Det var väl Peder. Finns någon film som man kan se lite av det
Peugeot 106
Peugeot 206
Peugeot 206
R-Gubbe wrote:Ja till slut då en liten film på urusla spårval. Litade helt enkelt inte på bilen den här gången. Konstiga vibrationer i framvagnen dåligt grepp mm. Hur mycket skevhet är acceptabelt på en bromsskiva?
Med tanke på den tekniska skillnaden på våra bilar, så måste du ha hållt igen rätt bra med tanke på hur länge du låg bakom mig
Kul å se sig själv bakifrån
Edit,,, icke att förglömma teknisk skillnad på förare heller nej...
Last edited by SNILLET on Mon Sep 06, 2010 19:11, edited 1 time in total.
Hans Hellström