Har läst i denna tråd och blir lite road av hur snabbt ni kör med era Peggor under bron.
Många verkar hålla 150 km/h med gatdäck och någon håller 180 km/h.
Benci wrote:Har läst i denna tråd och blir lite road av hur snabbt ni kör med era Peggor under bron. Många verkar hålla 150 km/h med gatdäck och någon håller 180 km/h.
Benci wrote:Har läst i denna tråd och blir lite road av hur snabbt ni kör med era Peggor under bron. Många verkar hålla 150 km/h med gatdäck och någon håller 180 km/h.
Hälsningar från en som fegar med 146 km/h under bron.
Skillnaden är väl att Du har en logg som bevis
Nu gick det ju inte speciellt fort för mig på kullen den här gången. Men jag ställer mig lite frågande till siffrorna gällande hastighet. Jag kommer inte upp i de hastigheterna ens en gång.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Kan bara hålla me om där, 140-150 e va ja lyckades me under bron sen fegade ja ur! Tyckte ändå at tja höll stummt så länge d gick? ...180 i brokurvan e en klar bedrift!
Varför road? Bör du inte bli konfunderad över varför du inte -kan-? peggorna är ju rätt välbalanserade. testa själv någon gång.. =)
Om inte annat kan du få åka med mig
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
m@s wrote:Kan bara hålla me om där, 140-150 e va ja lyckades me under bron sen fegade ja ur! Tyckte ändå at tja höll stummt så länge d gick? ...180 i brokurvan e en klar bedrift!
180 är helt klart en bedrift.
Men 150 i mätarfart är definitivt nemas problemas med min standardmässiga gatbil som gått 25k, på hankook k105. 150 i mätarfart kan dock mycket väl vara 140 i verklig fart. Så fel visar de ju ofta.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
m@s wrote:Kan bara hålla me om där, 140-150 e va ja lyckades me under bron sen fegade ja ur! Tyckte ändå at tja höll stummt så länge d gick? ...180 i brokurvan e en klar bedrift!
180 är helt klart en bedrift. Men 150 i mätarfart är definitivt nemas problemas med min standardmässiga gatbil som gått 25k, på hankook k105. 150 i mätarfart kan dock mycket väl vara 140 i verklig fart. Så fel visar de ju ofta.
jag vet att min mätare diffar -10km/t vid 110 km/t.
mätarfart under bron var 170km/t i mina sista pass och i vissa fall 175+ men jag ska kolla hur mycket den diffar i dom farterna
Men ni som öser på så in i under bron, hur många gånger har ni kört på Kinnekulle? (blir ju nyfiken, för inte en chans att jag hade vågat pressa på i 150+ nu när det var första gången iaf)
Zahak wrote:Men ni som öser på så in i under bron, hur många gånger har ni kört på Kinnekulle? (blir ju nyfiken, för inte en chans att jag hade vågat pressa på i 150+ nu när det var första gången iaf)
Jag har kört ganska många gånger nu, under 140 har jag bara kört när jag har haft "cykeldäck" på bilarna.
Peder och Peggen har väl inte kört där så mycket dock .
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Benchi, det var väll en Ford Rs som sa att det gick i 180 och inte en Peugeot, våra (honda och peugeot) bilar är ju så snabba så det avgörande är ju inte under bron. http://www.youtube.com/watch?v=Xr18uOn-bFs http://www.youtube.com/watch?v=23kFs6WT ... re=related Om man kollar på filmerna så ser det ut som ca 170innan bron och ca 165 ur. Dock är det jävligt svårt att se och sen vad mätaren visar och verkligheten är ju oxå en sak.
Jag är grymt imponerad utav vilka spår ni kan hålla med Crx:erna och integran (asse) så jag är lite inne på en honda, nu igen Sen såg jag ditt schema för senhösten och dom verkar ju bara gå och gå och gå osv
Sen skit i vad Jaacob skriver, han är bara avundsjuk