Man får tacka för berömmet!
Några kommentarer från mig då:
Jag håller förmodligen med, THR är snabb, snabbast förmodligen. Det finns dock andra som förmodligen kan ge honom en match om det hade varit likvärdiga bilar. Vi ska inte glömma Skalman där. Jag jagade bägge herrarna och blev frånåkt. Det går ju inte att jämföra frånåkningen då jag inte vet hur någon av herrarna upplevde dessa aktuella varv men det lutar svagt åt THR:s fördel. Men Skalman körde RIKTIGT fint. Under flaggvaktspasset så stog jag och kollade varv efter varv hans placering och körning. Jämförde mot andra snabba bilar, som vissa av er hondor. Och han är giftig, akta er om han får mer rulle på motor också.
Min bristfälliga banrutin till trots så SER jag ju från filmer med ex Clarre hur mycket man har kvar att lära. Det gäller även många av er Honda-åkare och några av fordarna, när man står på flagvaktspass. Det är mjukt och kontrollerat. Stog i knixen och tittade hur ni gled förbi som om ni var på väg till ICA. Det SÅG inte snabbt ut men när andra dök förbi så fick man referens.
Jag jobbar på den biten, jag försöker tänka på det men jag kör väldigt mycket "rally". Full spruta och på både sladd och fyrhjulsställ.
JAG hade vunnit massor på att köra mjukare men det som får mitt adrenalin att skjuta till är när jag ligger på gränsen för greppet.
Som sagt var, jag körde min 4:de banträff nu i söndags. Dock har jag klämt ett par varv på just Kinnekulle till trots. Jag gissar att det iaf bör vara 300 varv nu.
Jag har sagt det innan, jag har gärna med mig folk som kan kommentera och tilrättavisa mig. Det är ingen som vågat sig ner i högerstolen förutom Stebe än.

Kan IOFS förstår det lite, man kanar runt rätt bra i mina säten.
Det var kul att ha med Stebe, eftersom han åkt med både Clarre och Morbidio innan och kände markant skillnad framförallt mot Clarre. Där gick det mjukt och fint men ändå distinkt om jag minns rätt att citera. Klart man tänker på det, eller ja... IAF FÖRSÖKER tänka på det.
Folk får tro precis vad de vill om min hastighet under bron. Jag har INGA bevis för min toppnotering. När Stebe åkte med så tror jag vi toppade 155 kanske 160 MÄTARFART. Han får själv vittna om vad han sett eller inte.
Det är något speciellt med den kurvan. För mig så är det utmaningen att våga. Lite som någon med höjdskräck som pressar sig att gå nära kanten för att titta ner. Denna kurva tänjer jag på gränsen på 8 varv av 10.
Och det är sällan som jag inte vinner ett par billängder mot många andra snabbare bilar just i den kurvan. Det talar för att jag håller högre fart åtminstone just där.
Skall jag gissa på tider, eftersom jag inte mätte så är de kring Peders 1,09. Kanske liiiiite bättre men det är det närmaste jag går i min gissning.
Jag lovar dock: Till nästa år så kommer det att finnas logg på det. Och då ser vi om Peugeot (och Accord) bilarna visar fel på mätarna. Efter det så är det färdigdiskuterat. Till dess så får vi vara våra egna profeter hemma på kammaren.
Jo, en sak till. Ute i trafiken så har nog jag blivit lugnare med. Man blir äldre och tänker sig för en extra gång. Visst går det fort, allra helst på motorväg. Visst "tar man i" ibland i någon kurva som ser rolig ut. Men ska jag vara riktigt ärlig så känns bruksarna så jävla tråkiga jämfört med 206:an så det är inte riktigt lika roligt längre.
På banan så har jag inte blivit "vuxen" än. Jag kör så fort jag vågar och kan för det är det som är roligt.
Ser fram emot nästa års bankörningar. Det är nog färdigåkt för i år för min del.