Nya lameller och nytt svänghjul, vibrerar????
- danielr112
Vet inte om den här bilen är utrustad med "dubbelmassesvänghjul".
Men om den är det så byter nästan ingen enbart koppling eller svänghjulet.
Utan det är båda enheterna som gäller och prislappen ligger i storleksordningen 20-25.000 inkl moms för det hela.
Har en 807 2007 och fick en glad
överraskning.
Men om den är det så byter nästan ingen enbart koppling eller svänghjulet.
Utan det är båda enheterna som gäller och prislappen ligger i storleksordningen 20-25.000 inkl moms för det hela.
Har en 807 2007 och fick en glad
Lämnade i morse in bilen igen... Verkstadskillen konstaterade att -nu gör vi ett sista försök. ?!?! Vad menar han tro? får han inte ordning på det så vad?? Jag frågade om han fått hem en tredje koppling för byte och då sa han- ja, och nu kör vi originaldelar. Hmmm, får mig att utökt fundera på om de kört "piratdelar" förut. Det hade väl varit ok om de frågat om jag gått med på det. Frågan som även infinner sig är, har de tidigare tagit betalt för originaldel eller piratdel??
Status är i alla fall att jag under eftemiddagen fick ett samtal från verkstan som sa att bilen nu är så nära perfekt man kan komma. Hur man ska tolka det vet jag ej, men killen ville behålla bilen hem över natten för att testa den under lite längre sträcka. Han ska ringa mig i morgon så får vi se vad kontentan av allt blir.
"I´ll be back...."
Status är i alla fall att jag under eftemiddagen fick ett samtal från verkstan som sa att bilen nu är så nära perfekt man kan komma. Hur man ska tolka det vet jag ej, men killen ville behålla bilen hem över natten för att testa den under lite längre sträcka. Han ska ringa mig i morgon så får vi se vad kontentan av allt blir.
"I´ll be back...."
Per62 wrote:Alto wrote:hoppas f*n att det fixar sig nu, jag håller tummarna för dig (och din bil)
Tack!
Här kommer det sista inlägget i denna debatt!
Jag hämtade bilen tisdagen den 14/10 och verkstadkillen hade dagen före, som tidigare sagts, bytt kopplingen för 3:dje gången! Han hävdade att nu hade han satt i originalkopplingen så nu skulle det bli bra. Han behöll bilen till dagen efter för att ta en själv hem och testa den ordentligt. Så jag hade väldigt stora förväntningar och förhoppningar då jag släntrade in på tisdagen för att hämta bilen. Glad i hågen åkte jag hem och tyckte att allt kändes bra. Väl hemma så hoppas min fru in i bilen då vi skulle åka och handla. När jag släppte upp kopplingen för att glida iväg....hugg hugg hugg...! Jag sa inget då jag blev alldeles kallsvettig, men min fru tittade på mig och frågade om inte detta hugg skulle vara borta nu??
Så, med andra ord. Ännu en gång hade verkstaden falerat. Kopplingen kan säkert vara bytt, men det som orsaker huggeriet vid kopplingsuppsläpp var kvar - dock ej lika markant som tidigare, men så pass mycket att till och med frugan reagerade på det.
Jag kontaktade ej verkstan igen då detta kändes ganska meningslöst. Satte istället ut en annons på blocket där jag sålde bilen till ett skamlöst lågt pris. Påpekade bristen, som kanske inte är någon brist vad vet jag.
Kunden var i alla fall nöjd då kvitto fanns på ny koppling plus massa andra utbytta saker
Men han gjorde ett fynd och var nöjd med det, medans jag tappade orken och gjorde sorti..
Dock vill jag påpeka att ingen skugga må falla över bilen i sig, en Peugeot 607. Detta är en helt underbar och ljuvlig bil som verkligen rekommenderas till folk som vill åka kungligt
//Per