Well, mest för att se skillnaden åkte jag å hämtade en ny dump, de rekommenderade en hybriddump då min bil e så gammal att elektroniken inte kommer störa sig på det. Så nya foton
Jag har läst på en del idag och kan inte sammanfatta det bättre än m@s gjorde här ovanför. Mycket bra sammanfattat, och det ledde mig till hybrid-dump.
Nu ska jag bara justera det med, även denna släpper inte alls trots jag lagt i den mjukaste fjädern och justerat ut den, ska man behöva kapa fjädrar, eller kan turbon helt enkelt vara sliten?
Jag får ingen reaktion alls ifrån den. Och är det verkligen suget från vakuumslangen som ska öppna ventilen? känns ju som den mest suttar slött, men de skulle krävas bra mycke mer för att öppna ventilen.
Hursomhelst, den gamla dumpen e typ ärgad fast, den har suttit där som en blocke hela tiden. Jag känner att de e ett mer märkbart drag när turbon slår till, men det kan inte bero på dumpen alls, de e nog bara placebo pga nya delar. Fortfarande inget pyscht dock...
Kan jag kolla laddtrycket enkelt? Biltema har ju billiga mätare som e stenfula förvisso, men jag vill bara se om turbon faktiskt ger nåt...