Quaife diff
Morbidio wrote:Sundin wrote:Jag är villig att betala ca 6000kr för en Quaife-diff till BE vid ev. samköp.
Samma här.
Säg till när det är dags så är jag på jag med.. 6kkr är billigt anser jag.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
med sundin och jacob är vi ju uppe i 10 st i sverige. 10 som faktiskt kan leverera pengar så där bör det inte vara några tveksamheter. stämmer 20% som det är sagt på gti6-forumet är det bara köra på. stämmer det inte så, ja.
undrar vad quaife säger om jag säger att jag vill köpa 10st pronto
har skickat ett mail och frågat 
undrar vad quaife säger om jag säger att jag vill köpa 10st pronto
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
svar från Q
Läs lite längre upp i tråden så ser du vad dom svarade jag frågade i fredags dom svarade att det är inget dom uppmuntrar till men dom ger 10% var svaret

Kanske är hårklyverier men du var ju "ärlig" och sa som det var, dvs att det är fråga om ett gruppköp.
Om man bara hör av sig och skall köpa 10stycken och vill pressa priset max så kan det faktiskt vara en skillnad.
Ett extra plus kan det säkert vara om de tror att de skickar till en firma som förbetalat med. Nu avser jag inte att man skall momsfiffla dock.
Om gruppköpet funkar som det skall så är det inte någon skillnad. Men som de själva skrev, att de var folk som backade ur osv. Tycker de att det känns struligt så är det klart att de backar till slut. Får man 20% rabatt så skall affären löpa smidigt med.
Som sagt, visst är det hårklyverier men jag tror iaf lite på det.
En del av anledningen till denna tro är ju att de som säljer dessa måste få en marginal att sälja dem för. Och jag tror inte att de får 20, jag tror de får mer.
Om man bara hör av sig och skall köpa 10stycken och vill pressa priset max så kan det faktiskt vara en skillnad.
Ett extra plus kan det säkert vara om de tror att de skickar till en firma som förbetalat med. Nu avser jag inte att man skall momsfiffla dock.
Om gruppköpet funkar som det skall så är det inte någon skillnad. Men som de själva skrev, att de var folk som backade ur osv. Tycker de att det känns struligt så är det klart att de backar till slut. Får man 20% rabatt så skall affären löpa smidigt med.
En del av anledningen till denna tro är ju att de som säljer dessa måste få en marginal att sälja dem för. Och jag tror inte att de får 20, jag tror de får mer.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
-Lappen- wrote:Och jag tror inte att de får 20, jag tror de får mer.
Garanterat
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
- FR Autosport
- Guldmedlem

Jag har hitills fått svar från två leverantörer i Frankrike och tyvärr är det utanför prisbilden som jag ser här. Dessa var av peugeot-sport typ och kräver även att du använder en annan slutväxel så det spär ju självklart på kostnaden en hel del.
Men jag väntar på en prislista från en tillverkare i Holland där man kan använda standard kronhjulet. Det är dock endast för BE3 och BE4 lådor. Jag kollar vidare för er med MA-lådor.
Edit: Fått ett första svar från Holland med en prislista och de stämmer överrens med de övriga priserna jag har fått från de övriga tillverkarna/leverantörerna och det pendlar max mellan 1300 till 1500 euro i priskillnader. Quaife måste ha gjort en rejäl prisdumpning om de säljer för halva priset mot andra tillverkare
Men jag väntar på en prislista från en tillverkare i Holland där man kan använda standard kronhjulet. Det är dock endast för BE3 och BE4 lådor. Jag kollar vidare för er med MA-lådor.
Edit: Fått ett första svar från Holland med en prislista och de stämmer överrens med de övriga priserna jag har fått från de övriga tillverkarna/leverantörerna och det pendlar max mellan 1300 till 1500 euro i priskillnader. Quaife måste ha gjort en rejäl prisdumpning om de säljer för halva priset mot andra tillverkare

Motorsport and Performance for Peugeot & Citroen
www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
Oreca - Skynam - CSC - PAM Sport - AC Sport
-Lappen- wrote:Kanske är hårklyverier men du var ju "ärlig" och sa som det var, dvs att det är fråga om ett gruppköp.
det visar sig vad de svarar på mitt mail
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
- FR Autosport
- Guldmedlem

Uppdatering från mitt håll här!
Har fått ytterligare ett svar efter lite hederlig kohandel med Holland och han verkar intresserad av en bra affär, jag återkommer med mer information om diffen och priser när förhandlingen är över.
Har fått ytterligare ett svar efter lite hederlig kohandel med Holland och han verkar intresserad av en bra affär, jag återkommer med mer information om diffen och priser när förhandlingen är över.

www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
- S.Hedström
- Klubbmedlem

- FR Autosport
- Guldmedlem

S.Hedström wrote:Heja goopin! Är det Quaifediffar det gäller eller andra?
Det är inte av märket Quaife.. Jag återkommer med detaljerna kring den specifika tillverkaren. Har begärt så mycket information som möjligen går av honom.
Även gjort en offertförfrågan av minst 10st hos fransmännen (de har både till MA och BE) för orginal synkrolåda. Kommer info om det också.

www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

Hannes Alvesson wrote:Morbidio wrote:Om jag inte är helt ute och cyklar så lämnar väl Quaife livstidsgaranti på sina grejer?
Ja, om du kör sönder den har dom ihjäl dig.
Haha..
skämt och sido, det låter sjukt bra med att få till ett pris.
vore underbart med en bra diff
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- FR Autosport
- Guldmedlem

Lite utanför ämnet men för er med BE4/5 lådor så finns det slutväxlar (13x68) för 350 euro inkl. moms och exkl. frakt. Drygt halva nypriset...
Hjälper gärna till att ta hem om någon är intresserad.

Hjälper gärna till att ta hem om någon är intresserad.

Last edited by FR Autosport on Mon Oct 04, 2010 21:11, edited 1 time in total.

www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
BE listan:
1.hediis
2.S.Hedström
3.Morbidio
4.Olsén
5.Bosse50
6.Lappen
7.Alex
8.datapata
9.jaaacob
10. Sundin
saknas någon?
1.hediis
2.S.Hedström
3.Morbidio
4.Olsén
5.Bosse50
6.Lappen
7.Alex
8.datapata
9.jaaacob
10. Sundin
saknas någon?
Last edited by hedis on Mon Oct 04, 2010 21:26, edited 1 time in total.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem