peps wrote:ja nu på denna hänvisade länk så kan jag meddela att mina abs ringar dök upp efter 5dar beställde i fredags. till en 406 v6 automat 00 pris ink frakt 376kr från england. mått 90 inner 99 ytter 48 kugg. ringarna verkade va behandlade med typ galv. hitintills mest lättfattade tabell ang modeller tycker jag. firman: uk parts direkt betala med paypal inga problem.
Jag beställde samma krans, hittade på ebay nånstans. Beställde i söndags, fick den idag. Betalde bara 135.50sek
Nu ska jag bara lista ut hur jag sätter dit den bäst...
peps wrote:ja nu på denna hänvisade länk så kan jag meddela att mina abs ringar dök upp efter 5dar beställde i fredags. till en 406 v6 automat 00 pris ink frakt 376kr från england. mått 90 inner 99 ytter 48 kugg. ringarna verkade va behandlade med typ galv. hitintills mest lättfattade tabell ang modeller tycker jag. firman: uk parts direkt betala med paypal inga problem.
Jag beställde samma krans, hittade på ebay nånstans. Beställde i söndags, fick den idag. Betalde bara 135.50sek
Nu ska jag bara lista ut hur jag sätter dit den bäst...
Var din galvad oxå eller bara en obehandlad ring?
Kan tipsa om att hederlig målning funkar fint med Grunda med zink sen en blank färg på det så rostar dom inte i första taget.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
min var galvad.
inte varmgalvad dock.
stod på sidan att ringen skulle vara bilen ut...
tror dock att rostsprängning inte bryr sej om det.
jag ska behandla drivaxeln så det håller nåra år.
fick en tub med lim till volvo av en polare.
rengör drivaxeln med smärgelduk å sen roterande stålborste.
funkar limmet med zinkfärg så kör ja med det annars biltema rostomvandlare
(som ser ut som mjölk)
limmet skulle också visst hålla rosten borta ...
så gör jag, skulle nog tro att det finns hundra recept.
Jag satte precis dit mina abs-ringar.
Jag gjorde rent med sliptrissa och stålborste sedan sprejade jag drivknuten med linoljebaserad rostskydd och efter det var de enkelt att knacka på ringen.
Abs-lampan slocknade efter mindre än 100m körning.
Ringarna köpte jag av uk parts direkt och de var galvade under 400sek inkl frakt för båda.