de går ju bygga egen farthållare om man är verkligen har lust med de... går ju sätta diverse starka RC-servo motororer på wiren eller vid spjället :p men om de är säkert eller osäkert låter jag vara osagt
de går ju bygga egen farthållare om man är verkligen har lust med de... går ju sätta diverse starka RC-servo motororer på wiren eller vid spjället :p men om de är säkert eller osäkert låter jag vara osagt
Hehe joo har tänkt på det... Men som du sa, det känns ju inte så säkert haha... Vet i princip hur jag ska bygga allt runt om (tänkte använda en PIC-processor, mikroprocessor) men blir ju lite knepigt med styrning av gasen...
406 coupé 3,0 -98:
Avgassystemet hänger ner vid katten/främre ljuddämparen till följd att fästena till dämparen och dämparens framkant skrapar i ibland. Vad jag ser på Servicebox så finns inga upphängningar däromkring. Finns det det? Om inte, hur får man upp systemet närmare karossen?
Jag vill få ut högsta möjliga effekt ur kupévärmaren nedan, vilket då bör vara 2000W, frågan är om bägge knapparna ska tryckas neråt eller uppåt?
Jag misstänker neråt men jag känner ingen skillnad på värmen eller lufthastigheten oavsett läge, kan heller ej mäta elförbrukningen.
Just nu är knappen för 1200W tryckt uppåt och 800W neråt, vilket läge är då aktiverat?
krille! wrote:Jag vill få ut högsta möjliga effekt ur kupévärmaren nedan, vilket då bör vara 2000W, frågan är om bägge knapparna ska tryckas neråt eller uppåt? Jag misstänker neråt men jag känner ingen skillnad på värmen eller lufthastigheten oavsett läge, kan heller ej mäta elförbrukningen. Just nu är knappen för 1200W tryckt uppåt och 800W neråt, vilket läge är då aktiverat?
umm, om du har båda knapparna åt samma håll och det inte blåser, då borde väl båda knapparna åt andra hållet betyda 2000w ?
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
krille! wrote:Kanske glömde nämna att det blåser oavsett hur de är intryckta..
det borde nog vara nedåt som betyder "ON" och om du ska ha 2000w så ska båda va nedåt, vet ej hur snabbt de går innan den blir varmare via 2000w men de ska funka
om de nu skulle bli kallt med båda nedåt så är de tvärtom med vad som är ON och OFF