Tjenare köpte en 205:a Le Mans, till en billig peng.
Har fixat en hel del, men finns lite skönhetsfel såklart.
Bilen ska nu vara redo för besikting, men kupéfläken fungerar inte. Den surar och så men ingen luft kommer. Ska man ner och riva under all panel tro och leta efter någon slang som losnat?
Är ingen vidare mekare men försöker lära mig all info och tips upskattas.
Mvh Klusbert
Kupéfläkt
Har fläkten skurit så plockar du loss den busenkelt med tre skruv under handsfacket. Annars så kan det vara kontaktfel under fläkt-ratt-plattan.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
kagge wrote:Vart sitter kupéfläkten på 205 GTI?
Behöver byta något sånt jag med. Satte på skrället här om dagen och den spydde massa damm i ansiktet på mig :S
Om den blåser damm på dig så verkar det ju som att den fungerar?
Inte ovanligt att det samlas diverse småskräp o damm i ventilationen som blåses ut efter en längre period då du inte använt bilen eller fläkten på hög styrka.
Alltså, den sitter under handsfacket, lägg dig där på passagerarsidan så hittar du den. Tror den sitter med 3 st m10? Å elkabel förstås.
Om den nu är trasig.
Om den nu är trasig.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
krille! wrote:kagge wrote:Vart sitter kupéfläkten på 205 GTI?
Behöver byta något sånt jag med. Satte på skrället här om dagen och den spydde massa damm i ansiktet på mig :S
Om den blåser damm på dig så verkar det ju som att den fungerar?
Inte ovanligt att det samlas diverse småskräp o damm i ventilationen som blåses ut efter en längre period då du inte använt bilen eller fläkten på hög styrka.
haha... märker att jag har frågat efter fel grej.
Jag menade kupéfiltret. Har bytt den på andra bilar. Då ligger även filtret där bakom handsfacket nånstans. Är det liknande på 205 GTI ?
205 GTI 1.9L -89