släcka servicelampa + kupéfilter fråga

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
snappy

släcka servicelampa + kupéfilter fråga

Post by snappy »

min bil har gått ca. 7500 mil. servade bilen för några dagar sedan... privat!

hade inga kisch kash att lägga ut på peugeot verkstaden :evil:

allt som ska göras på en 8000 mila service har jag fixat (utom kupefilter). men eftersom jag inte haft tillgång till nån dator lyser fortfarande "lampan" för service.

nån som vet vad det kostar att släcka den och vem som gör det? :?:

-------------------------------------------------------------------------

har även en fråga om kupéfiltret.... antar att det är det som sitter vid luftintaget på motorhuven, fast i bakkant inåt kupén sett. har inte gett mig på att byta den ännu... nån som har tips på hur jag får bort det och in med det nya?

tacksam för allt hjälp jag kan få!
Bilen är SÅLD !
ReD DeviL

Re: släcka servicelampa + kupéfilter fråga

Post by ReD DeviL »

snappy wrote:min bil har gått ca. 7500 mil. servade bilen för några dagar sedan... privat!

hade inga kisch kash att lägga ut på peugeot verkstaden :evil:

allt som ska göras på en 8000 mila service har jag fixat (utom kupefilter). men eftersom jag inte haft tillgång till nån dator lyser fortfarande "lampan" för service.

nån som vet vad det kostar att släcka den och vem som gör det? :?:

-------------------------------------------------------------------------

har även en fråga om kupéfiltret.... antar att det är det som sitter vid luftintaget på motorhuven, fast i bakkant inåt kupén sett. har inte gett mig på att byta den ännu... nån som har tips på hur jag får bort det och in med det nya?

tacksam för allt hjälp jag kan få!

Det står i instruktionsboken hur du går tillväga för att reseta Service lampan... Gör det i min iallafall..

Typ hålla ner resetknappen, starta bilen släppa, stänga av bilen trycka in osv. typ... Läs det står..
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7

My Mama said I was special!
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Kupéfiltret är hur enkelt som helst att byta, du sticker in handen och försöker få grep om kanten, samt försöker föra det uppåt. Voilá det är löst.

När du lägger tillbaka det så se till att filtret ligger rätt, det komma i lite snett ibland.

Som Red devil skriver så står det i instruktionsboken hur man fixar det.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Post Reply