jappish84 wrote:Ja ok.. det har jag inte sett så det verkar inte vara immobilisern.
Jag är fortfarande inte riktigt med på vad jag ska göra med bränsleavstängningsgrejen.
Du skriver nämligen att jag ska bygla den nån gång och att jag ska mata den med 12V nån gång.
Nu vet jag ju inte riktigt hur det ser ut inuti den ännu men jag antar att det är två kontakter och att dessa har ständig kontakt när allt är ok, men bryts vid ex. vis en krock?
Så om jag plockar av den så möts jag av 2 kontakter. Ska jag bygla dessa eller ska jag mata 12V på någon av kontakterna, vilken isf?
Ja ok. Blev många poster nu

Jag är gammal och har svårt med tempot.
Det jag menar är.
1. Tryck på röda knappen som du redan gjort.
2. Det skulle teoretiskt kunna vara fel i bränsleavstängaren och för att utesluta det så kan man lossa kontakten under den röda avstängningen och "ersätta" den med "bygel" (böjd kabelstump eller liknande)
3. Man kan ju mäta spänningen fram till avstängningen när man ändå har kontakten loss för att utesluta kabelbrott bakåt.
(Om man saknar spänning bak på pumpen så som du mätt tidigare men har spänning fram till avstängaren så ligger felet i ett kabelbrott mellan avstängning/pump)
4. Om du saknar spänning fram till avstängaren så kan du prova att sätta direktspänning med en lös kabel från batteriet till den kabeln av de två på avstängaren som går bak till pumpen för att testa om bilen startar.
Du hör att pumpen snurrar när du träffar rätt kabel och det är ingen fara om fel kabel blir strömsatt.
Detta är enklare än att dra direktström från batteri till pump genom hela bilen