Har en enklare baslåda köpt på meko och en P 605 94... Funkar det att ha en den i bagaget och få nån basljud in i kupen utan att ta upp hål?
Hur har ni andra gjort?
Bas i 605
- Pompe
- Administratör

själv har man 12"x2 cirkus 80-100liters låda, läste någonstans att utblåsen skulle va mot ryggen för bästa effekt om de är en sedan modell, för att trycket inte ska ut och låta luckan ska flyga eller liknande... nejmen ni förstår ?
testat båda sätten, och de låter bättre som jag tipsa ovan men mycket finare när man öppnar luckan och ser de ljuvliga kronorna (iofs har jag nu hål vid armstödet/skidluckan så nu ser man kronorna där istället med blåttsken
)
testat båda sätten, och de låter bättre som jag tipsa ovan men mycket finare när man öppnar luckan och ser de ljuvliga kronorna (iofs har jag nu hål vid armstödet/skidluckan så nu ser man kronorna där istället med blåttsken
Last edited by Pompe on Tue Oct 26, 2010 20:14, edited 1 time in total.
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Jag har skruvat ihop en egen låda som sitter i stort sett luft-tätt mot ryggstödet. Med 3cm-spännband förankrad i chassiet framför ryggstödet för att verkligen sitta tight mot den.
2 st 10" som spelas med 2x450 w klass-D
Ja, den är ganska stor. Men den har ett helvetes tryck.
(Jag var tvungen att delmontera den utanför, och sedan sätta ihop delarna inne i kofforten, annars hade den inte gått igenom bagageluckan
Internt stadgad med 5cm reglar i alla kanter, och i mitten en 2-tum-4)
Måste säga att jag är ganska nöjd med bygget.
Har man en mindre låda gör det ganska mycket om man tar bort skidluckan och fäller ner armstödet. Tycker man att det ser fult ut rekommenderar jag en tunn svart tyglapp över skidluckan bakifrån. Då blir bagaget "hemligt" men basen släpps igenom. Masonitskivan är mest ivägen.
Alternativ två är att sätta ett open-air-element i skidluckan. Gör två distansringar i 25mm spånskivor så att elementet kan slå fritt och så luften inte komprimeras för mycket vid sidan av skidluckan. Då kommer basen tryckas in genom skidluckan (helst med armstödet nere igen).
Gjorde så med lyckat resultat på min 406:a.
Code: Select all
_________
| | \
| | \ Öppen mot
| _/| \ Ryggstöd
| |_ | \
| \| \
| | \
|_____|________\
ca 75l ca 75l
sluten "öppen"
2 st 10" som spelas med 2x450 w klass-D
Ja, den är ganska stor. Men den har ett helvetes tryck.
(Jag var tvungen att delmontera den utanför, och sedan sätta ihop delarna inne i kofforten, annars hade den inte gått igenom bagageluckan
Internt stadgad med 5cm reglar i alla kanter, och i mitten en 2-tum-4)
Måste säga att jag är ganska nöjd med bygget.
Har man en mindre låda gör det ganska mycket om man tar bort skidluckan och fäller ner armstödet. Tycker man att det ser fult ut rekommenderar jag en tunn svart tyglapp över skidluckan bakifrån. Då blir bagaget "hemligt" men basen släpps igenom. Masonitskivan är mest ivägen.
Alternativ två är att sätta ett open-air-element i skidluckan. Gör två distansringar i 25mm spånskivor så att elementet kan slå fritt och så luften inte komprimeras för mycket vid sidan av skidluckan. Då kommer basen tryckas in genom skidluckan (helst med armstödet nere igen).
Gjorde så med lyckat resultat på min 406:a.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Tack för alla bra tips
Viste inte att det var en skidlucka där
man lär sig nått nytt hela tiden
Kollade på min låda som är sluten, måten är L 500 x H 350. Lådan är lutande för att passa ett ryggstöd och 8" DLS basen sitter i den raka delen (bakåt)
Har ett original slutsteg från en Saab us-model som jag brivit det med gott resultat (inbyggt delningsfilter) Har även 2 Alpinsteg var av ett visst oxå ska ha inbyggt delningsfilter (bassteg även det) få se vad jag väljer.
Viste inte att det var en skidlucka där
Kollade på min låda som är sluten, måten är L 500 x H 350. Lådan är lutande för att passa ett ryggstöd och 8" DLS basen sitter i den raka delen (bakåt)
Har ett original slutsteg från en Saab us-model som jag brivit det med gott resultat (inbyggt delningsfilter) Har även 2 Alpinsteg var av ett visst oxå ska ha inbyggt delningsfilter (bassteg även det) få se vad jag väljer.
Peugeot 605 SRTI 94
Amazon 69
____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Amazon 69
____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Det kommer nog att fungera bra.
En enkel åtta i en så liten sluten låda kommer inte att kunna ge något disco-dunk att tala om, men kommer nog att kunna fylla ut neråt i registret tillräckligt så länge man spelar med normala nivåer.
Har du orginalhögtalare i dörrar och hatthylla rekommenderar jag att du börjar med att byta ut dem. Där finns det mycket att hämta, för det som sitter där från fabrik är skräp. Papperskoner och magneter som knappt duger till att fästa papper på kylskåpsdörren...
(edit: stavning)
En enkel åtta i en så liten sluten låda kommer inte att kunna ge något disco-dunk att tala om, men kommer nog att kunna fylla ut neråt i registret tillräckligt så länge man spelar med normala nivåer.
Har du orginalhögtalare i dörrar och hatthylla rekommenderar jag att du börjar med att byta ut dem. Där finns det mycket att hämta, för det som sitter där från fabrik är skräp. Papperskoner och magneter som knappt duger till att fästa papper på kylskåpsdörren...
(edit: stavning)
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"