Stolsvärme 307
Stolsvärme 307
Stolsvärmen på min 307:a fungerar inte. Ingen värme kommer och lampan på knappen tänds inte heller. Försökte kolla säkringen men hittar inte vart den sitter. Vad jag kan förstå ska den sitta tillsammans med de andra säkringarna till vänster om ratten men där den enligt skissen borde sitta finns inget. Nån som vet vart säkringen sitter?
bihfocus wrote:pimpelon wrote:har liknande problem fast lampan på knappen lyser+att höger stolen funkar!!!
Jag har samma problem på min passagerar stol på min 307:a -06. Kontakt under sätet som sitter dåligt ? eller är det värme slingan som är trasig?
Om värmeslingan är trasig lyser knappen fortfarande faktiskt...
Gäller även om termostaten pajat, har så på min bil
Peugeot 307 kombi -04 2.0
pimpelon wrote:då jag läst att man måste byta hela stolen för att fixa problemet (DYRT) så kan man kanske klara sig med att termostaten har pajat och denna går att byta ut? eller är det rakt av bara att bita i det sura, och lämna in för dyr rep?
Eller så behöver man inte använda det,,, Räcker med kupé värmaren.
Används sällan av mig iaf,,,
pimpelon wrote:då jag läst att man måste byta hela stolen för att fixa problemet (DYRT) så kan man kanske klara sig med att termostaten har pajat och denna går att byta ut? eller är det rakt av bara att bita i det sura, och lämna in för dyr rep?
Går att byta bara dynan, min termostat paja, fick pris på 2000kr för dynan och ca 1000kr för jobbat, inte så farligt, tänkte fixa min efter jul
Peugeot 307 kombi -04 2.0
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Jesper Cronelid wrote:Jag har nog aldrig ägt en psa-bil där stolsvärmen funkat
Inte jag heller.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
hedis wrote:Min fungerar som f*n! Och i min andra bil har det till och med bränt hål.. ^^
I min 309a brände det oxå hål i sättet, blev ett brännmärke i mina jeans oxå
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
I min 309a brände det oxå hål i sättet, blev ett brännmärke i mina jeans oxå
Hhahahahahahha va fna har ni för värme där 50C
Ja du, tyckte det blev bra varmt om röven du
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
605:an fungerade ungefär tills mätaren rullade över 10000 mil, då brände det till som f*n i röven och efter det gick den aldrig igång igen. 406 fungerade faktiskt hela tiden däremot, hade gått ca 22500mil när jag sålde den förra vintern och då fungerade den fortfarande på båda sidor.
Jag vet inte om det stämmer på nyare Peugeoter, men på de äldre var just sätesvärme-elementen en av få saker i en Peugeot som tillverkades i Sverige, Småland närmare bestämt. Och en av de saker som i princip aldrig fungerar.
Jag vet inte om det stämmer på nyare Peugeoter, men på de äldre var just sätesvärme-elementen en av få saker i en Peugeot som tillverkades i Sverige, Småland närmare bestämt. Och en av de saker som i princip aldrig fungerar.