Hej, har en 207 - 09 som vid start när den är kall eller stått en halvdag osv. ibland dör den direkt och 9 av 10 ggr så går tomgången upp o ner o den låter som den går på 3 burkar o går ryckigt.
haft den inlämnad "garanti kvar" dom han kolla lite snabbt men ändå dom sa, syntes inga felkoder, f*n är det det enda dom gör kollar me datorn.
Nån som har en ide vad det kan va som felar? är väldigt jobbigt o stå o vänta 2-3 min innan åka iväg o den går jämt o bra, för när den är varm så går den hur bra som helst.
Sitter KN filter och 2.5" system från kat. men det ska väl inte inverka nåt, aldri hört talas om förut iaf.
tacksam för svar, Henrik
207:a dör vid start och går allmänt kasst vid kall motor! :(
-
Nessabella
207 :a dör vid start och går kasst
Jag har inte svaret på din fråga men jag har en 207 hdi -08 och har samma problem den vandrar upp och ner på tomgång och går liksom lite trögt, även som du att den dör vid start men bara ibland, man får även motorstopp vid korsningar men bara ibland, och sedan går den helt plötsligt bra igen mycket märkligt fel. Någon fler med samma problem !!!
ja lämnade in min igen och efter 2 dars testande så fick dom ett fel på en tryckgivare som verkar vara glapp, för den visar ingen felkod utan funkar ibland och ibland inte, så ska få den bytt nu i veckan som kommer så jag återkommer med svar om felet försvunnit men hoppas på det.
är lite smått irriterande, kan ju hoppas den påverkar bränsle blandning mm att det är därför den går orent och ojämt mm.
är lite smått irriterande, kan ju hoppas den påverkar bränsle blandning mm att det är därför den går orent och ojämt mm.
Gardan wrote:ja lämnade in min igen och efter 2 dars testande så fick dom ett fel på en tryckgivare som verkar vara glapp, för den visar ingen felkod utan funkar ibland och ibland inte, så ska få den bytt nu i veckan som kommer så jag återkommer med svar om felet försvunnit men hoppas på det.
Påminn dem gärna att kolla upp om det finns en nyare programvara också om de inte redan kollat det.
406 turbo
106 XT
106 XT
Mycket intressant info!
Har själv en 207 cc 07:a med samma fenomen. Rycker och går allmänt kasst när den är kall. När motorn är varm går den hur bra som helst....
Lite mer power under huven hade inte skadat.... men vi visste iofs att bilen inte var någon raket när vi köpte den....
Ska lämna in bilen på service och nämna tryckgivaren. Kanske kan spara lite stålars i felsökningssyfte om inte annat...
Får man fråga vad du fick pröjsa för att byta tryckgivaren?
Bra tips!!!
Tack!
//Mange
Har själv en 207 cc 07:a med samma fenomen. Rycker och går allmänt kasst när den är kall. När motorn är varm går den hur bra som helst....
Lite mer power under huven hade inte skadat.... men vi visste iofs att bilen inte var någon raket när vi köpte den....
Ska lämna in bilen på service och nämna tryckgivaren. Kanske kan spara lite stålars i felsökningssyfte om inte annat...
Får man fråga vad du fick pröjsa för att byta tryckgivaren?
Bra tips!!!
Tack!
//Mange