607:ans Batterie poler gömda, hur laddar man batteriet!?
Jo nu har jag kollat hemsidan i pdf fil. Där står att har man värme på så bör man köra bilen lika länge som värmaren har gått!http://www.webasto.se/personbil/downloads/snabbstartsguide.pdf
Visserligen står det också att det är batteriet som sätter gränsen för hur länge drift tiden skall utnyttjas.
Det står också att det "Vid temperaturförhållanden, från -20°C och kallare, belastas batteriet hårt. Är
du osäker på batteriets kondition kan du minska drifttiden med 15–20 minuter och sedan
fortsätta att låta värmaren vara påslagen under körningen tills bilmotorns normala drifttemperatur uppnås."Det som också är intressant är ::"För att utnyttja parkeringsvärmarens kapacitet maximalt måste bilens eget
värme- och ventilationssystem vara rätt inställt. Använd därför bilens instruktionsbok
för exakt information om värme- och ventilationssystem."
Ja det var lite mer utav det goda! Men jag tror och tycker att batteriet som jag hade med bilen borde, ha varit bra från Peugeot firman. I och med att det är nu med Webaston som den krånglat, så är det förhoppnings vis bara ett känsligare handhavande som måste till! Inte så lite krångligt om man ska ta alla krångliga hänsyn, som verkar vara till alla de olika kupé ventilations systememen..
Visserligen står det också att det är batteriet som sätter gränsen för hur länge drift tiden skall utnyttjas.
Det står också att det "Vid temperaturförhållanden, från -20°C och kallare, belastas batteriet hårt. Är
du osäker på batteriets kondition kan du minska drifttiden med 15–20 minuter och sedan
fortsätta att låta värmaren vara påslagen under körningen tills bilmotorns normala drifttemperatur uppnås."Det som också är intressant är ::"För att utnyttja parkeringsvärmarens kapacitet maximalt måste bilens eget
värme- och ventilationssystem vara rätt inställt. Använd därför bilens instruktionsbok
för exakt information om värme- och ventilationssystem."
Ja det var lite mer utav det goda! Men jag tror och tycker att batteriet som jag hade med bilen borde, ha varit bra från Peugeot firman. I och med att det är nu med Webaston som den krånglat, så är det förhoppnings vis bara ett känsligare handhavande som måste till! Inte så lite krångligt om man ska ta alla krångliga hänsyn, som verkar vara till alla de olika kupé ventilations systememen..
607:a Ht Di 6cyl.207hk. Sthlm. Sollentuna.
Man" ge inte upp! Kolla länken hos Webasto, http://www.webasto.se/personbil/downloads/snabbstartsguide.pdf
God Jul

God Jul

lite ot... men du har klart flest färger och typer av fonter än alla här på forumet... har för mig att den som kommer på andra plats är den sägesomspunna killen med "monsterpuggen"... no offense alltså... ser bara lite annorlunda ut med fet, kursiv och färgad text.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
R.O.B. wrote:lite ot... men du har klart flest färger och typer av fonter än alla här på forumet... har för mig att den som kommer på andra plats är den sägesomspunna killen med "monsterpuggen"... no offense alltså... ser bara lite annorlunda ut med fet, kursiv och färgad text.
Jo men visst men så är det ju Jul i forumet, och man vill ju vara tydlig också. Ämnet vi diskuteat ovan är och så trögt o isigt. När man nu har en bil så vill man ju ha den att starta.. (fasiken jag saknar en julegran, ibland 'smilesen' att sätta fram!)....
- danielr112
Den guiden passar inte min bil. Den behandlar bara en ren parkerings webasto utav de lilla jag läste.
Min webasto startar alltid när det är under +5 grader ute typ
Går kanske stänga av. vette f*n.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
danielr112 wrote:Den guiden passar inte min bil. Den behandlar bara en ren parkerings webasto utav de lilla jag läste.
Problemt med min Webasto är att den går vid fem plusgader och varmare. Senaste felkoden tänder men brinner inte. Får se om nån fixar felet eller blir varmare ute.
205 Mi16 5-papp+
ARK Racing
ARK Racing
Har ni inge' -tidur? Där trycker man ju annars på symboler, jag måste exempelvis alltid sätta igång den själv för att den skall aktiveras.
Sedan finns det också olika värme system i bilarna, som kräver olika inställningar. Och det är där tycker jag att om man inte "Grottar" i det så, kanske det fungerar sämre bara pg.a fel aktiktigt handhavande:
Inställning av bilens värme- och ventilationssystem
När värmaren
är igång.
Manuellt system.
Med eller utan AC/
luftkonditionering.
Klimatanläggning.
Automatisk utan
parkeringsvärmarautomatik.
Klimatanläggning.
Automatisk med
parkeringsvärmarautomatik.:::::::::
Alla de ovanst stegen har där anvisningar.:::::::::Sedan finns en hjälp för
Upphävning av störningsblockering"
::Vill du stänga av värmaren
innan drifttiden gått ut, använd knappen på tiduret eller tryck på indikeringslampan
inne i kupén. Har du någon modell av fjärrstart kan du stänga av med den.::
http://www.webasto.se/personbil/downloads/snabbstartsguide.pdf
http://www.webasto.se/personbil/downloa ... sguide.pdf
Hemsida: [/url]http://www.webasto.se/personbil/
http://www.webasto.se/personbil/
Återförsäljare: [url]http://www.webasto.se/personbil/sokaterforsaljare.asp
http://www.webasto.se/personbil/sokaterforsaljare.asp
Alltså jag hade 3st montörer i min kommun strax ovanför Sthlm, men nu börjar det nästan bli ó verka som att jag vill göra reklam.
Men det är ju inte så!
Alltså när man blir skraj, att använda prylarna som kostar skjortan då vill vi ju försöka klura ut var felen ligger...

Sedan finns det också olika värme system i bilarna, som kräver olika inställningar. Och det är där tycker jag att om man inte "Grottar" i det så, kanske det fungerar sämre bara pg.a fel aktiktigt handhavande:
Inställning av bilens värme- och ventilationssystem
När värmaren
är igång.
Manuellt system.
Med eller utan AC/
luftkonditionering.
Klimatanläggning.
Automatisk utan
parkeringsvärmarautomatik.
Klimatanläggning.
Automatisk med
parkeringsvärmarautomatik.:::::::::
Alla de ovanst stegen har där anvisningar.:::::::::Sedan finns en hjälp för
::Vill du stänga av värmaren
innan drifttiden gått ut, använd knappen på tiduret eller tryck på indikeringslampan
inne i kupén. Har du någon modell av fjärrstart kan du stänga av med den.::
http://www.webasto.se/personbil/downloads/snabbstartsguide.pdf
http://www.webasto.se/personbil/downloa ... sguide.pdf
Hemsida: [/url]http://www.webasto.se/personbil/
http://www.webasto.se/personbil/
Återförsäljare: [url]http://www.webasto.se/personbil/sokaterforsaljare.asp
http://www.webasto.se/personbil/sokaterforsaljare.asp
Alltså jag hade 3st montörer i min kommun strax ovanför Sthlm, men nu börjar det nästan bli ó verka som att jag vill göra reklam.
Men det är ju inte så!

- danielr112
Låter konstigt att du inte får igång bilen ifall du har en 607´a med dubbla batterier, för om det främre batteriet skulle ta slut så ska bilens elektronik koppla över och ta hjälp av det bakre batteriet för att få igång bilen. Men du kanske inte vred startnyckeln tillräckligt till endläget? för de krävs för att bak batteriet ska kopplas in som ett "temporärt startbatteri"
Kan ju annars va så att batterierna är slitna, har bilen gått långt?
Bil:
*Peugeot 607 3.0V6 2001
*Peugeot 607 3.0V6 2001
- danielr112
Ett blybatteri kan du döda på ett par dar utan problem om man gör fel. Tex drar ut det helt för att glödstiften inte fungerar eller så att webaston har strulat.. Så det är lönt att kolla in dem.
[quote="607-VIK"]Låter konstigt att du inte får igång bilen ifall du har en 607´a med dubbla batterier, för om det främre batteriet skulle ta slut så ska bilens elektronik koppla över och ta hjälp av det bakre batteriet för att få igång bilen. Men du kanske inte vred startnyckeln tillräckligt till endläget? för de krävs för att bak batteriet ska kopplas in som ett "temporärt startbatteri"
Xakt jag tycker att det känns som ett el kopplings fel, och jag hade ju läst i bruksanvisning att "slav"batteriet skulle kopplas in vid längre användning av webaston,,
Bilen funkar annars super bra och jag är jätte nöjd med "Limousine" känsla, och körbarhet, man får kanske akta lite på markhöjden nu i snövalle tider, men med ordentligt breda och dubbade däck ó tyngd + stark motor är det väldigt lungn körning.
Xakt jag tycker att det känns som ett el kopplings fel, och jag hade ju läst i bruksanvisning att "slav"batteriet skulle kopplas in vid längre användning av webaston,,
Bilen funkar annars super bra och jag är jätte nöjd med "Limousine" känsla, och körbarhet, man får kanske akta lite på markhöjden nu i snövalle tider, men med ordentligt breda och dubbade däck ó tyngd + stark motor är det väldigt lungn körning.
Rosens wrote:607-VIK wrote:Låter konstigt att du inte får igång bilen ifall du har en 607´a med dubbla batterier, för om det främre batteriet skulle ta slut så ska bilens elektronik koppla över och ta hjälp av det bakre batteriet för att få igång bilen. Men du kanske inte vred startnyckeln tillräckligt till endläget? för de krävs för att bak batteriet ska kopplas in som ett "temporärt startbatteri"
ja man åker verkligen skönt i 607órna. Låter mycket troligt att webaston kanske är felkopplad, skulle man inte egentligen koppla in den på det bakre batteriet då har man alltid ström till starten men frågan är om kapaciteten räcker då det batteriet är mindre!?
Bil:
*Peugeot 607 3.0V6 2001
*Peugeot 607 3.0V6 2001
- danielr112
En webasto drar inga jätte mängder. Ca 5-10A vid start sedan mellan 0.5-1.5A för att driva fläkten.
Så det behövs inte många ah på batteriet. Räcker utan problem med 20ah batterie för att driva den.
Men problemet är som jag skrev i flertalet inlägg innan att batterier tappar både kapacitet och effekt vid kyla. är det te x -20 grader så finns inte mycke kvar att ge.
Så det behövs inte många ah på batteriet. Räcker utan problem med 20ah batterie för att driva den.
Men problemet är som jag skrev i flertalet inlägg innan att batterier tappar både kapacitet och effekt vid kyla. är det te x -20 grader så finns inte mycke kvar att ge.
ja man åker verkligen skönt i 607órna. Låter mycket troligt att webaston kanske är felkopplad, skulle man inte egentligen koppla in den på det bakre batteriet då har man alltid ström till starten men frågan är om kapaciteten räcker då det batteriet är mindre!?
Nu har man riktigt bra frågor att ta med sig till montörerna i kommun.
Men problemet är som jag skrev i flertalet inlägg innan att batterier tappar både kapacitet och effekt vid kyla. är det te x -20 grader så finns inte mycke kvar att ge"
Men det är nog den kylan som vi mest behöver en värmare till..
Frågan skall jag försöka ställa till Webasto montörerna också
- danielr112
Förstår dock inte vad de som monterar webastor brännaren har med dina batterier på din bil att göra. Är de gamla eller dumt använda så byt dem om du vill använda brännaren när det är kallt.
danielr112 wrote:Förstår dock inte vad de som monterar webastor brännaren har med dina batterier på din bil att göra. Är de gamla eller dumt använda så byt dem om du vill använda brännaren när det är kallt.
Hej' vem är du!? Att tala om för folk i den bestämmande tonen vad de skall och inte skall göra. Och om du inte förstår problem lösning borde du vänta med utalanden tills du själv har något gott att komma med. Vad är t.ex idén med en barn unge som profil bild, oseriöst. Läs det som skrivits (om han ids) åtminstone se de sista kommentarerna. Där vi tillsammans börjar vara inne på felkoppling, (med tanke på att så många har problem med detta). Där batteriet bara verkar vara en faktor som visar på (något) större problem, Jag har inte fått några övertygande argument när batteriet fungerar hur bra som helst, bara en' inte använder Webaston...Gå ó ät lite hjulgröt eller skaffa dig ett liv. Jag återkommer efter hjul har alla förståt när jag konfroterat verkstäderna...

- danielr112
Vad nu?
Ivf som hellst så uppfattar jag det som att ditt batteri tar slut. Och framför allt när det är kallt och du kör webaston. Och jag har monterat och bytt en hel del batterier i mina dar. Även kört ganska omfattande tester på dem. Så jag vet hur vanligt det är med problem att batterierna tar slut när det är kallt.
Och du skriver ju att du har svårt att starta bilen när du kört webaston i 20 minuter. Med ett normalt fungerande batteri ska detta inte vara det minsta problemen. Inte ens vid -20 grader. Visst, det kan vara ett problem med webaston men har tyvär svår att tro att det är enda problemet.
Gillar du inte min bild? Så du menar att jag borde ha en bild på bilen istället eller? Gör det att jag kommer svara mer proffsigt eller vad? Jag fattar inte
Som sagt inget illa menat med mitt inlägg. Jag vill bara få bekräftat att du verkligen kollat batteriet också... Dvs verkligen kollat det...
Ivf som hellst så uppfattar jag det som att ditt batteri tar slut. Och framför allt när det är kallt och du kör webaston. Och jag har monterat och bytt en hel del batterier i mina dar. Även kört ganska omfattande tester på dem. Så jag vet hur vanligt det är med problem att batterierna tar slut när det är kallt.
Och du skriver ju att du har svårt att starta bilen när du kört webaston i 20 minuter. Med ett normalt fungerande batteri ska detta inte vara det minsta problemen. Inte ens vid -20 grader. Visst, det kan vara ett problem med webaston men har tyvär svår att tro att det är enda problemet.
Gillar du inte min bild? Så du menar att jag borde ha en bild på bilen istället eller? Gör det att jag kommer svara mer proffsigt eller vad? Jag fattar inte
Som sagt inget illa menat med mitt inlägg. Jag vill bara få bekräftat att du verkligen kollat batteriet också... Dvs verkligen kollat det...
- Johan Jatko
Det som gör att batteriet dras ur är kupéfläkten, inte webaston. Jag har låtit montera in en brytare som gör så att kupéfläkten inte går igång förrän vattnet är minst 40-50 grader.
Det är helt onödigt att låta kupéfläkten gå när vattnet är kallt och bara vispa runt kalluft. Andra vintern på rad jag har det nu, inga som helst problem att köra webaston fastän 30 min i -25 grader.
Det är helt onödigt att låta kupéfläkten gå när vattnet är kallt och bara vispa runt kalluft. Andra vintern på rad jag har det nu, inga som helst problem att köra webaston fastän 30 min i -25 grader.
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil