Har en 308 1.6T med 7000 mil på nacken som egentligen är en väldigt trevlig bil, men inte f*n kan man lita på den!
Sen det blev snö och kallt har den visat sig sanna jag. Ibland får blinkersen frispel och blinkar som en glödlampa på uppåttjack. Vad värre är, motorn har vid 4-5 tillfällen nu liksom strypt sig och tappat effekt. Känns som att köra med 75 hästar och kommer knappt upp i 110. Efter 15-20 min kommer effekten åter. Det sker oavsett om den startats kall eller körts några mil.
Nån idé om vad som är knas?
Att jag aldrig lär mig... Peggått och kvalitet går inte ihop.... Borde veta bättre efter att vara inne på den fjärde modellen.
308 jordfel... eller nåt annat skit!
308 jordfel... eller nåt annat skit!
Peugeot 308 1,6 Turbo Premium+ (Problembil)
Renault Clio 1.2T (Goding)
Peugeot 207 HDi (såld)
Peugeot 307 SW 2,0 (såld)
Peugeot 206 1,6 Roland Garros (såld)
Peugeot 207 HDi (såld)
Har du varit i kontakt med peugeot de har visst problem med spännaren till kamkjedjan vilker resulterar i att de inte känner av att kammarna står rätt och turbon slutar ladda, kan ju vara därför den tappar kraft
306 CAB När de e varmt ute
508 2,0 diesel allure
307 2,0 XS
205 MI16-89 reg med XU9j4z
"Kartis" i en 306GTI-00 grupp A
508 2,0 diesel allure
307 2,0 XS
205 MI16-89 reg med XU9j4z
"Kartis" i en 306GTI-00 grupp A
Blinkersen det är inte bara en lampa som är trasig?
blinkar fortare då men vet inte om det är lika fort som en på "uppåttjack"
ett bleck till blinkerskontakten (glädlampshållaren) var bortbränt
på vår 307 så det hjälpte inte mycket att byta glödlampa
men jag la på lite lödtenn det håller väl ett tag...
blinkar fortare då men vet inte om det är lika fort som en på "uppåttjack"
ett bleck till blinkerskontakten (glädlampshållaren) var bortbränt
på vår 307 så det hjälpte inte mycket att byta glödlampa
men jag la på lite lödtenn det håller väl ett tag...
Peg 307 SW
Tackar för tipsen!
Med tanke på att motorn låter ungefär som en kedja som dras över en plåtkant ibland 1-2 min efter kallstart så låter ju det där med kammarna som en tänkbar förklaring.
Idag fick jag det underbara "Antipollution system faulty" också... Det är andra gången på bilens tre år nu som det felet dyker upp. Sist var mitt i sommaren.
Med tanke på att motorn låter ungefär som en kedja som dras över en plåtkant ibland 1-2 min efter kallstart så låter ju det där med kammarna som en tänkbar förklaring.
Idag fick jag det underbara "Antipollution system faulty" också... Det är andra gången på bilens tre år nu som det felet dyker upp. Sist var mitt i sommaren.
Peugeot 207 HDi (såld)
Peugeot 207 HDi (såld)
När blinkersen får frispel går du ut och kollar vilken lampa som inte blinkar, och felsöker därefter.
På tidiga årsmodeller av EP6 kunde drevet för kamdrivningen släppa på veven. Tvärr saknar det som på de flesta andra moderna bilar någon fixering i form av krysskil.
När detta händer får du timing fel och tappar effekt och ett följdfel på detta är Antipollution..
På tidiga årsmodeller av EP6 kunde drevet för kamdrivningen släppa på veven. Tvärr saknar det som på de flesta andra moderna bilar någon fixering i form av krysskil.
När detta händer får du timing fel och tappar effekt och ett följdfel på detta är Antipollution..
308 1,6T -10
Nja, alltså det där om blinkersen... det är ett intermittent fel... under samma blinkningsomgång hoppar det liksom från och till mellan normal och dubbel hastighet. Tror att det är skit i dragets kontakt... missae att upplysa om det där.
Peugeot 207 HDi (såld)
Peugeot 207 HDi (såld)