depollution system faulty Peugeot 407
- K.Simonsson
depollution system faulty Peugeot 407
Hej idag när jag skulle åka till jobbet började en motorlampa lysa och den här texten kom upp i displayen: "depollution system faulty".
Bilen funkar som den ska och går lika bra som vanligt.
Det är en Peugeot 407sw 2.2
Re: depollution system faulty Peugeot 407
K.Simonsson wrote:Hej idag när jag skulle åka till jobbet började en motorlampa lysa och den här texten kom upp i displayen: "depollution system faulty".
Jaha!
406 turbo
106 XT
106 XT
- Pompe
- Administratör

ala wrote:K.Simonsson wrote:Hej idag när jag skulle åka till jobbet började en motorlampa lysa och den här texten kom upp i displayen: "depollution system faulty".
Jaha!
antar han vill veta, va kan detta bero på och hur löser man detta ?
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Richard Gustavsson
Pompe wrote:ala wrote:K.Simonsson wrote:Hej idag när jag skulle åka till jobbet började en motorlampa lysa och den här texten kom upp i displayen: "depollution system faulty".
Jaha!
antar han vill veta, va kan detta bero på och hur löser man detta ?
Ja fast han har ju i princip bara skrivit att motorlampan lyser, lite svårt att säga vad som är fel då.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
- K.Simonsson
K.Simonsson wrote:Ingen som har fått upp det här felmedelandet och har åtgärdat det?
Det är massor som fått felmeddelandet. Det Richard och ala menar är att det kan vara i princip vad som helst i motorstyrningen som ger upphov till den. Det finns inget som säger vad det är, koppla upp bilen mod en obd-scanner och se vad det är som genererar en felkod är det enda sättet att veta.
- K.Simonsson
Claes B wrote:K.Simonsson wrote:Ingen som har fått upp det här felmedelandet och har åtgärdat det?
Det är massor som fått felmeddelandet. Det Richard och ala menar är att det kan vara i princip vad som helst i motorstyrningen som ger upphov till den. Det finns inget som säger vad det är, koppla upp bilen mod en obd-scanner och se vad det är som genererar en felkod är det enda sättet att veta.
Okej trodde det var lättare än så. :/ Ingen som har en obd-scanner i jönköpings trakten?
Mvh
- K.Simonsson
Det är en luft pump som tillhör avgasreningen blir ofta kondens i den som kan bidra till frysning en haveri av pumpen spec på vintern! den är enkel att byta sitter under luftburken på min 407:a. sitter på 3 bultar 2 slangar en går till luftburken den andra går till avgassystemet å en el kontakt. ska byta min i helgen för andra gången
under dom 3 åren jag ägt bilen.
- Richard Gustavsson
Karlqvist wrote:Det verkar som att peugeot gjort det enkelt för sig, typ vad det än är för fel på bilen så kommer samma felmedd![]()
Nu har jag inte tack & lov fått detta felmedd nån gång (ta i trä), men jag tycker de senaste månaderna har nån tråd varit uppe ett par ggr/vecka minst om just detta
Ja det vore ju enklet om dom skrev i dislplayen vad som var fel....
Nu har dom skrivit, avgasreningsfel + att motorlapan lyser = nåt är fel åk ock kolla vad som menas och laga där efter. Innan var det bara lampan, men fortfranade var kunde den betyda flera saker... Man kan ju inte ha en lampa för alla felkoder, blir ju lite rörigt på panelen då
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53