eftersom jag inte inom rimlig tid kommer hinna göra något vettigt med Armins gamla mi16 turbomotor, lägger jag ut även denna på annons. helst ser jag ju att nån köper rubbet, paketpris isf. får jag inga vettiga pengar får den väl ligga tills jag har tid att slå ihop den och göra något kul med den.
Armins turbogrenrör, bra byggt och fungerade ypperligt. gjort för mi16 i 205. vet inte hur man räknar flänsstorlek, men bulthålen mäter 44 och 86mm cc. T3?
får jag 4000?

topplockspackning xu9j4, spesso från demontweeks. orginalpackning gav upp vid 1.2 bars laddtryck, denna ska väl hålla för en hel del till. nypris med frakt £147.
1000-lapp vill jag ha för den.

en vad jag vet komplett mi16-motor, med JAZ vevstakar och kolvar nedsvarvade 1mm, även urtag för ventilerna gjort. dessa ska även vara viktjusterade. minnet säger kompförhållande runt 8,5:1, finns nog exakt info i Armins projekttråd.
finns nog två tillhörande topplock, varav ett portat har jag för mig. xu10 tråg med skvalpskydd osv. jag kan om så önskas skicka med en extra mi16-motor som jag tror är komplett om det mot förmodan skulle saknas någonting. finns även nya ram och vevlager orginal peugeot samt nya oringar under fodren.
3000:- för rubbet. kan sälja saker separat också

en saab turbo, tror det är den Armin körde med. inget axiellt glapp. får man 1500? eller ge mig ett rimligt bud.

bakre ställbara stötdämpare. ska vara öhlinare och nyrenoverade. saknas en bussning.
1500:- eller rimligt bud

finns som vanligt i köping och kan skickas mot porto och förskottsbetalning.