mätte på nr 13 i helgen...
den visade bara fina värden, båden vid kall motor och vid 90 grader... så nu har jag uteslutit den...
vet itne vad mer jag kan mäta på.
Amar wrote:vet itne vad mer jag kan mäta på.
Amar wrote:besvara frågan om du har någon idé om vad det kan vara...
bilen drar 1lit/mil hela tiden, o beroende om hur hårt/lugnt man kör den, vill nog skylla det problemet på att katten är tom och att det inte alls är tätt i packningen mellan grenrör/downpipe. den tar tjuvluft där antagligen.
men det stora problemet är att den ibland segar med att starta.. känns liksom som att den vaknar till liv lite sakta, mest när den är varm, typ att dne körts, sen stannat o sen startas efter ett tag igen... och ibland när den är kall o startas så hoppar tomgången ordentligt.. upp o ner... ibland så känns det som att den itne reagerar p ågaspådrag efter at tman startat den kall o kör de första 10-20 metrarna.
har ingen aning vad det kan vara.. misstänkte tempgivaren men den verkar ok efter mätning. nästa misstanke är ÖDP-givaren, men om den var trasig skulle itne bilen starta ens väl?
kan tilllägga att ibland när den inte vill starta o jäklas, så precis innan den startar så hörs ett klick ifån säkringsboxen, som att något relä slår om.
TheDagger wrote:Haha, så bilen skulle börja gå dåligt pga att kamremmen blir sliten?
Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Vad säger du till verkstan om de byter din kamrem och bilen går exakt likadant efteråt?
Stefan_306S16 wrote:TheDagger wrote:Haha, så bilen skulle börja gå dåligt pga att kamremmen blir sliten?
Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Vad säger du till verkstan om de byter din kamrem och bilen går exakt likadant efteråt?
Tobbe, du menar att det inte borde vara så alltså?
Min bil gick riktigt dåligt en gång i tiden, men då var det beroende på att spännrullens lager hade gett upp - och kamremmen (torde iofs varit kammen..) hoppat en kugg...![]()
/Stefan