Vibrationer 406

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Proppen

Vibrationer 406

Post by Proppen »

Idag när bilen stod och gick på tomgång kom det plötsligt kraftiga vibrationer från motorn, efter en stund försvann det för att senare uppstå ännu en gång... man blir ju lite skraj, är det nå't allvarligt på gång? Har inga problem att starta den, går som vanligt i övrigt.

Peugeot 406 ST 2.0 2001
Rx37

Post by Rx37 »

Kan va motorfäste. Det är dåligt på min också vet jag, men inte så det märks (ännu).
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Is och snö på kylfläkten, mycket vanligt, hela bilen skakar.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Proppen

Post by Proppen »

Då borde det ju vara konstant tycker man? Antingen sitter motorn fast som den ska eller inte liksom, men visst kan det vara nå't sån't.Lite läskigt att inte veta exakt vad det är, inte skoj om motorn skulle braka ihop under körning.
Proppen

Post by Proppen »

Det där med is och snö på kylfläkten kan nog va nå't, vore ju skönt om det inte vore något allvarligare än så.
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Motorn kan ju även ha gått ner på tre cylindrar av någon anledning. Då vibrerar den ganska kraftigt.
Rx37

Post by Rx37 »

Proppen wrote:Det där med is och snö på kylfläkten kan nog va nå't, vore ju skönt om det inte vore något allvarligare än så.
Jag hade detta för nån vecka sen och jag stod utanför bilen då fläkten startade. Men det smattrade bara till som en kulspruta i 4 sekunder och sen blev det normalt igen. Förstås då slog väl sig fläkten fri från all is men det kan ju sitta fast på din å få allt att skaka när den startar.
Post Reply