Jag tycker vår 407 SW diesel drar på tok för mycket bränsle. Den har automatväxellåda och vi har använt Webasto ca 15 min på morgonen. Har blivit mycket stadskörning denna tanken och den ligger på runt 1 liter/mil. Är inte det för mycket?!
Körde Karlskrona- Helsingborg t/r och då låg den på 0,6 med farthållare
Har försökt söka på här men inte fått något riktigt svar
Bränsleförbrukning 407SW
-
Mackalalalan
Bränsleförbrukning 407SW
Aldrig mer franskt
-
niklasviper
Om man kör webaston varje gång och bara kör stadskörning samt korta sträckor så att man aldrig får upp tempen på motorn ordentligt så ligger ju webaston igång även under körning när det är kallt, detta för att snabbare få upp motortempen så då är väl ovanstående förbrukning inte helt omöjlig
407 Sw 2,0HDI
-
Mackalalalan
Webaston går som sagt 15 min men stängs av när nycklen sätts i tändningen. Motortempen går upp till normal nivå.
Tankade senast igår och då hade den dragit 0,97l/mil och då är det 65 % stadskörning och 35% landsvägskörning och med hälften av resorna med bara en person i bilen och utan packning.
Jämför med en 9-5 SC diesel -06 och den får man kämpa för att komma upp i över 0,7 l/mil. Dock med manuell låda men ändå...
Ska det vara så här hög förbrukning och hög skatt då är den planerade vinsten borta jämfört med bensin
Tankade senast igår och då hade den dragit 0,97l/mil och då är det 65 % stadskörning och 35% landsvägskörning och med hälften av resorna med bara en person i bilen och utan packning.
Jämför med en 9-5 SC diesel -06 och den får man kämpa för att komma upp i över 0,7 l/mil. Dock med manuell låda men ändå...
Ska det vara så här hög förbrukning och hög skatt då är den planerade vinsten borta jämfört med bensin
Aldrig mer franskt
- 406_Jonathan
-
Mackalalalan