Hej!
Har haft min 407 sw i en vecka snart men blir inte klok på webaston som finns i affärspaketet. Jag gör som handlaren sagt till mig men får ingen värme i kupen. Är det troligt att det är ett handhavandefel? Någon som har tips?
Tack på förhand!
Webasto
Den har bekymmer ibland med att kommunicera med bilen då den är ny (av någon konstig anledning)
Finns beskrivet i instruktionsboken hur man ska göra då den tappat minnet efter att tex fjärrbatteriet tagit slut.
MEN.. Även om man gör som där står så funkar det inte ibland utan man får meddelande "fail" på fjärrens display.
Då lossar man bilens batteripol och tar ut batteriet från fjärren.
Sedan sätter man tillbaka bateripolen och pillar tillbaka fjärrbatteriet och följer instuktionsbokens initialiseringsprocedur så brukar det funka.
Finns beskrivet i instruktionsboken hur man ska göra då den tappat minnet efter att tex fjärrbatteriet tagit slut.
MEN.. Även om man gör som där står så funkar det inte ibland utan man får meddelande "fail" på fjärrens display.
Då lossar man bilens batteripol och tar ut batteriet från fjärren.
Sedan sätter man tillbaka bateripolen och pillar tillbaka fjärrbatteriet och följer instuktionsbokens initialiseringsprocedur så brukar det funka.
406 turbo
106 XT
106 XT
Jag köpte en 407 SW HDi i för ett halvår sedan.
Den funktionen har jag inte heller fått att fungera på min bil med det paketet.
Mailade och frågade Peugeot om det, dom sa att det skulle fungera.
Frågade igen eftersom jag inte fick den att fungera men det svarar dom inte på.
Frågade då min Peugeot verkstad och dom tror att jag måste eftermontera den funktionen för 12000 kr.
Den funktionen har jag inte heller fått att fungera på min bil med det paketet.
Mailade och frågade Peugeot om det, dom sa att det skulle fungera.
Frågade igen eftersom jag inte fick den att fungera men det svarar dom inte på.
Frågade då min Peugeot verkstad och dom tror att jag måste eftermontera den funktionen för 12000 kr.
407 Sw 1.6 HDi -10 - Nuvarande
407 Sw 2.0 HDi -05 - Historia
206 GTI -00 - Längesedan
206 GTI -00 - Längesedan
Re: Webasto
Startar värmare? Om du inte får värme i kupen så måste du ställa in rätt . Ska var på defrost och bilen måste gå några minuter innan du stänger av.
Bilbil wrote:Hej!
Har haft min 407 sw i en vecka snart men blir inte klok på webaston som finns i affärspaketet. Jag gör som handlaren sagt till mig men får ingen värme i kupen. Är det troligt att det är ett handhavandefel? Någon som har tips?
Tack på förhand!
Jag har nu varit inne på min första service 1500 mil och på min bil sa dom att jag måste eftermontera den funktionen på min bill för att få värme i coupen.
Jag har en 407 HDi 1,6 -10 Edition 200 med tidur och fjärstart till webaston.
Men är det någon som vet hur jag slår på den funktionen får gärna komma med beskrivning på det.
Jag har en 407 HDi 1,6 -10 Edition 200 med tidur och fjärstart till webaston.
Men är det någon som vet hur jag slår på den funktionen får gärna komma med beskrivning på det.
407 Sw 1.6 HDi -10 - Nuvarande
206 GTI -00 - Längesedan
206 GTI -00 - Längesedan