Xenon-konvertering
- retr[]mantic
Xenon-konvertering
Har installerat xenonkit. Det lyser men efter man startat kommer det upp felmeddelanden om airbag/bromsar mm ibland. Har dock märkt att om man låter tändningen va på en stund innan man startar så uppstår inte detta. Samma om man slår om till parkeringsljus innan och sen slår på halvljusen efter man startat. Finns det nåt sätt att koppla ur halvljuset på "0" på ljusvredet så det inte startar automatiskt?
Har en 206 XSI 1.6 -03. Satt xenon i halvljuset som sagt och det är inte av canbus typ. Vet inte om det ska vara det på min modell.
Har en 206 XSI 1.6 -03. Satt xenon i halvljuset som sagt och det är inte av canbus typ. Vet inte om det ska vara det på min modell.
Re: Xenon-konvertering
Det finns säkert många som har bra erfarenheter av eftermonterad xenon men själv har jag min uppfattning klar efter att ha sett dyrbara reperationer orsakade av eftermonterad xenon.retr[]mantic wrote:Har installerat xenonkit. Det lyser men efter man startat kommer det upp felmeddelanden om airbag/bromsar mm ibland. Har dock märkt att om man låter tändningen va på en stund innan man startar så uppstår inte detta. Samma om man slår om till parkeringsljus innan och sen slår på halvljusen efter man startat. Finns det nåt sätt att koppla ur halvljuset på "0" på ljusvredet så det inte startar automatiskt?
Airbag och ABS varning känns ju sådär bra..
Mitt tips är att ta bort det helt.
406 turbo
106 XT
106 XT
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

- retr[]mantic
ala.. förstår din poäng men nu är det så att ja vill ha xenon 
Felkoppling tror ja knappast, då det bara går att koppla på ett sätt typ. De lyser ju bra med, men låter ja tändningen va på en liten stund innan o sen startar går det klockrent.
Fundera på relä med men ska man inte bara ha det om det inte orkar tända? Det är ju inga säkringar som går. Det har inget med canbus att göra?
mvh / Anders
Felkoppling tror ja knappast, då det bara går att koppla på ett sätt typ. De lyser ju bra med, men låter ja tändningen va på en liten stund innan o sen startar går det klockrent.
Fundera på relä med men ska man inte bara ha det om det inte orkar tända? Det är ju inga säkringar som går. Det har inget med canbus att göra?
mvh / Anders
Ok.retr[]mantic wrote:ala.. förstår din poäng men nu är det så att ja vill ha xenon
mvh / Anders
Om du nu ska envisas
Placera sedan kablar och boxar så långt ifrån bilens kabelhärvor och komponenter i som möjligt så funkar det säkert.
Kanske du har boxen lite väl nära ABS enheten nu så det är den som blir störd i nuläget.
406 turbo
106 XT
106 XT
- retr[]mantic
- retr[]mantic
Samtidigt har inte jag några som helst problem med mina xenon. Jag har ballasten monterad under ecu samt bredvid ABS. Funderar dock hur elen skiljer mot yngre 206or, men kommer att tänka på Lukas RC som inte hade några problem med xenon på sin bil.
Kan det då vara kvaliteten på xenon-enheterna det skiljer på?
Kan det då vara kvaliteten på xenon-enheterna det skiljer på?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Antagligen för att de flesta felmeddelanden i 206an är felaktiga? ^^datapata wrote:jag funderar på hur man kan tycka xenon är så viktigt att man struntar i felmeddelanden på bromsar och airbag
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/