gnissel vid belastning av något på min 206a gti. trodde det var nåt med servon då all olja hade läckt ut men verkar inte vara den. några tips?
Det gnisslar altså när jag gasar, eller mest när jag gasar. men om jag rullar med kopplingen nere eller med friläge i så försvinner gnisslet. generatorrem eller nåt som låter kanske? tacksam för svar, stör mig som tusan på ljudet ^^
för mig är det bara ett högt intensivt gnisslande.. men en kompis som lyssnade på det sa att det inte verkade vara remmen, utan styrservon eftersom oljan va slut.. fyllde på men det har inte försvunnit
Du menar det att du ska sälja bilen till en ont anande köpare? Är det inte bättre du fixar problemet? Eller jag har kanske missat nåt...
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Testa "vattenslangs-knepet".. en bit (ca en meter) trädgårdsslang som du håller ena änden mot örat och andra änden där du tycker att ljudet kommer från. Det gör det lättare att lokalisera mer exakt.
Tack för tipset med vattenslangen, får testa det ^^
njae, tänkte mer fixa det och sen sälja den.. eller sälja den i "befintligt skick" och säga vad som är fel.. går ju inte direkt dölja det ljudet men är inte så bra på bilar och vet inte om jag vill lägga ner hur mycket som helst på den