Driftsäkerhet, 206 GTI

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

SNILLET wrote:
HellMek wrote:
B204T wrote:
Så jag kan väll säga som så, jag ligg hellre å lagar rost på mercor, än kör franskt iaf

Då är jag din raka motsats ;)
Ps, jag har också haft mercor, och det är bara ett fel på dom!

Typ? :)

Det framgår ju i inlägget ;)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
B204T

Post by B204T »

-Lappen- wrote:
B204T wrote:
SNILLET wrote:
HellMek wrote:
B204T wrote:
Så jag kan väll säga som så, jag ligg hellre å lagar rost på mercor, än kör franskt iaf

Då är jag din raka motsats ;)
Ps, jag har också haft mercor, och det är bara ett fel på dom!

Typ? :)

De som är så typiskt är ju att jag tycker de är kul att laga rost, eller ja, allt karossjobb öht tycker jag är skitkul

Då har du ju valt rätt märke helt klart.

Jag blir inte våt i byxan av mercor med ett enda undantag och det är 3 liter 24 ventiler diesel vi pratar om då. Och bara då kan vi börja snacka. ;)

Jag är ingen direkt mercadåre heller, ska överge c klassen just pga rosten, och att de är en bensinare, var en slump att de blev merca nu, annars är jag raggare egentligen, men ska man frångå jänk så är jag uppväxt med opel och på senare tid börjar pyssla med gamla VW, då första generationen Jetta, men delar av en Typ 1 ´68 finns också, så där kanske de framgår rätt tydligt VARFÖR jag gillar att laga rost ;)
Kör tyskt med drivning bak!
B204T

Post by B204T »

Åter till trådens ursprungliga ämne, vätskor fylldes i morse, ett vattenläckage bak på motorn som vi inte visste om, läkte i oringarna till röret bak på motorn, men nya oringar och packningsklet så blev de tätt
Sen just före förmiddagsfikat så var kylsystemet åter fyllt, olja kollades och jag vred på nyckeln, hostade till tre gånger, sen starta den, tomgångsregleringen funkade iaf för den gick på 1100rpm första minuterna, sen gick den ner till ca 850, blårök första sekunderna men slutade sen, inga läckage, inget konstigt ljud, inget negativt alls

kan bara säga efter provturen, för de första var det en väldigt trevlig bil att köra, inte alls dum faktiskt, gtins stolar är väldigt bekväma, men de är ju tyvärr en grävling, men de jag tänkte säga var ALLT FUNKAR PERFEKT!!!!

Känns så fruktansvärt skönt, aldrig ens kollat olja i en 206 tidigare, aldrig ens suttit i en före, och byta motor på just 9 timmar, och allt funkar klockrent, de här ska firas
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

B204T wrote:Åter till trådens ursprungliga ämne, vätskor fylldes i morse, ett vattenläckage bak på motorn som vi inte visste om, läkte i oringarna till röret bak på motorn, men nya oringar och packningsklet så blev de tätt
Sen just före förmiddagsfikat så var kylsystemet åter fyllt, olja kollades och jag vred på nyckeln, hostade till tre gånger, sen starta den, tomgångsregleringen funkade iaf för den gick på 1100rpm första minuterna, sen gick den ner till ca 850, blårök första sekunderna men slutade sen, inga läckage, inget konstigt ljud, inget negativt alls

kan bara säga efter provturen, för de första var det en väldigt trevlig bil att köra, inte alls dum faktiskt, gtins stolar är väldigt bekväma, men de är ju tyvärr en grävling, men de jag tänkte säga var ALLT FUNKAR PERFEKT!!!!

Känns så fruktansvärt skönt, aldrig ens kollat olja i en 206 tidigare, aldrig ens suttit i en före, och byta motor på just 9 timmar, och allt funkar klockrent, de här ska firas

Bra jobbat! :thumbleft: Det har kanske skrivits innan men vad ska du ha den till? Bruksis? :)
Peugeot 106
Peugeot 206
B204T

Post by B204T »

S.Hedström wrote:
B204T wrote:Åter till trådens ursprungliga ämne, vätskor fylldes i morse, ett vattenläckage bak på motorn som vi inte visste om, läkte i oringarna till röret bak på motorn, men nya oringar och packningsklet så blev de tätt

Bra jobbat! :thumbleft: Det har kanske skrivits innan men vad ska du ha den till? Bruksis? :)

De är en kundbil, jag får köpa den om jag vill, men jag vill inte ha en 206 GTI, eller jag vill inte nån fransk bil öht, eller jo, kusins 504 Coupé skulle ja gärna äga, finns väll ca 20st i landet, varav han då har en, som är väldigt fin
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

B204T wrote:
S.Hedström wrote:

De är en kundbil, jag får köpa den om jag vill, men jag vill inte ha en 206 GTI, eller jag vill inte nån fransk bil öht, eller jo, kusins 504 Coupé skulle ja gärna äga, finns väll ca 20st i landet, varav han då har en, som är väldigt fin

Aha. Ingen fransk bil? Inte ens en Bugatti? :lol: :wink:
Peugeot 106
Peugeot 206
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Är inte så svårmekat som vissa vill hävda :) När man väl kommit in i tänket så är det rentav smidigare än många andra bilar. Peugeot är bra på att göra billiga bilar, och en del av konceptet är ju att tillverkningen ska vara enkel och billig, därför är dom inte svåra att skruva isär heller ;) Dessutom är allt väldigt lika mellan modellerna, det är säkert också ett led i tillverkningsbudgeten.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
B204T

Post by B204T »

HellMek wrote:Är inte så svårmekat som vissa vill hävda :) När man väl kommit in i tänket så är det rentav smidigare än många andra bilar. Peugeot är bra på att göra billiga bilar, och en del av konceptet är ju att tillverkningen ska vara enkel och billig, därför är dom inte svåra att skruva isär heller ;) Dessutom är allt väldigt lika mellan modellerna, det är säkert också ett led i tillverkningsbudgeten.

Jo den var rätt enkel, vi hade in en 307 hdi för däckomslagning, och de ser ju tämligen identiskt ut gjort på den mot 206an

Nej inte ens en bugatti, sånna där svindyra superduperbilar är inget som jag intresserar mig för, är väll isf Porschar, men annars så är jag tämligen ointresserad av superbilar
Post Reply