Helt plötsligt när jag ska köra iväg med bilen går det inte att växla, växelspaken går inte föra i sidled, och är väldigt slapp och ledig upp och ner, 1:ans växel ligger i, och det går inte att växla till någon annan växel.
Kolla under bilen så kommer du säkert se att ett stag hänger löst. Börja med att trycka det på plats igen och se om det sitter någorlunda, då kan du iaf köra med bilen om du är försiktig när du växlar. Men du bör ju ändå byta det och det är inget dyrt eller alls svårt
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
När jag tittar ner till höger om motorblocket sitter de ett stag som rör sig när jag rör växelspaken framåt och bakåt, sen går de in i motorn, där sitter de på, finns de något mer stag?
Jag hittade de, jag hade bara sätt ett stag från början, sen när ni sa att de var två stag såg jag att ett stag hängde lite konstigt, de hade hoppat ur sin led.
Morbidio wrote:Precis som Alex skriver så är det hög tid att byta dragen nu! Gör dig och bilen en tjänst och inhandla nya, jag lovar att du märker skillnad!
Precis, och om du INTE byter, då har du snart samma problem igen