Har du pillat bort kontakten o kikat på den? Kan vara så enkelt som den.
Kolla kablarna som går in i dörren med.
Det borde finnas en "knapp" på hissmotorn som frikoppplar. Det finns på BMW i alla fall.
Du må i alla fall skruva bort inredningen på dörren. Inte svårt alls.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Har precis reparerat både VF och VB fönsterhiss på min 406 kombi.
Det är lite bråkigt att komma åt även om man tar bort dörrsidan så sitter det ju papp/plast som man måste skära hål i för att kunna kolla hur det ser ut. Om du tar bort dörrsidan, och skär ett hål i pappen, så borde du kunna föra upp rutan manuellt. Vi hade av båda motorerna på mina hissar, och under tiden så tejpade jag fast rutan med silvertejp i undersidan vid listen samt använde spännband inuti dörren som extra säkerhet. Syntes i princip inte. Men det är jobbit som attan att ta loss/sätta tillbaka.
Kolla kontakterna till knappen i dörren, kolla kontakten till motorn, och till sist såfår du öppna och ta loss hela mekanismen/öppna själva motorn. Dyrt nytt! 3500 hos Peugeot för förardörr. 1500 på skroten.
Är svårt att säga. Finns skillnader mellan 406:or med bara ett par års mellanrum. Men om den ser precis lika dan ut, kanske testa ? Det jag vet som kan se annorlunda ut är den vita plast grejen som håller rutan samt kontakten till el motorn. Det är väl bara att prova ? Fästena lär ju vara samma i alla fall. Koppla in och se om den rör sig eller inte
Tack för svar! Ja, jag tror att den är exakt likadan, svårt att säga då den gamla är en trasslig trashög. Hoppas att den vita plastgrejen som håller rutan är intakt på min bil också då.
Ska ta o kolla imorgon hur det ser ut under dörrpanelen. Man får hoppas att min kontakt finns kvar, då kan man ju löda om i värsta fall, hörde om folk som gjort det.