Lackstift&klarlack

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Aphexan

Lackstift&klarlack

Post by Aphexan »

Halloj!

Snabb idiotfråga bara (den här gången har jag sökt ordentligt innan ;) )
Har en näve stenskott på huven som ska slaskas igen, men firman hade inget lackstift hemma så fick två sprayburkar istället, färg och klarlack.

Sprayar färgen i locket sen penslar på med minipensel där det går och sen tandpetare på dom små ställena. Men ska man göra det här en jävla massa gånger för att bygga upp nivån så det kommer i höjd med resten av lacken, eller är det såpass tunnt så det inte går att göra så?

Och sen när klarlacken ska på, är det bara att go crazy och spraya på skiten (i tunna lager då, såklart)? Oroar mig lite för att det ska synas att det är sprayat en fläck om man gör så men vet inte hur jag ska göra annars. :/ Eller får man helt enkelt göra så och sen polera rejält?

Danke på förhand!
arbetaren

Post by arbetaren »

Färgen är så rinnande så det är svårt att "bygga" nåt med den.. det syns inte i alla fall om det är små märken. Sen det med klarlacken låter dumt, du kan ju inte spraya det på "gamm-lacken".. nä låt bli klarlacken hellre, den gör varken till eller från på så små fläckar.
206 GTI
Aphexan

Post by Aphexan »

Ok, kladdar bara i så färgskillnaden försvinner iallafall då :)

Kan man inte göra samma sak med klarlacken förresten? Dutta på lite efteråt med pensel?
Post Reply