ABS krans peugeot
ABS krans peugeot
Mina kransar kom hem, plockade isär alltind där bak, lagret ville inte ut, banka sönder skiten, till slut fick jag fram kransen, när jag skulle sätta dit den så var den jag beställde för stor. Det stod ju 48 tänder och 90 mm (89.9) inner. Är bak kanske inte samma som fram? Ska mäta imorgon försäkrings skull. Kransen på min bil kom precis in i den som kom, så antar att den är väl 5 mm mindre nånting. Nån som vet storleken?
Nu har till och med bultarna till bromsarna kapats, så fick svetsa och hålla på för att få ut dem, vilka problem altså :S
ska till mekonomen imorgon bitti för att kolla om dem har sådana två.
Nu har till och med bultarna till bromsarna kapats, så fick svetsa och hålla på för att få ut dem, vilka problem altså :S
ska till mekonomen imorgon bitti för att kolla om dem har sådana två.
- 406_Jonathan
-
Relativity
- 406_Jonathan
Perfekt, kollar nu på ebay
Ville passa på och fråga en annan grej, efter att bultarna till bromsoken gick sönder med mutterdragaren, så köpte jag nya bultar på grönmarks. Men en kille sa till mig att de bultarna måste vara specialbehandlade och att det är farligt att köra så där, tycker att det är skitsnack, kan någon nåt om det?
Ville passa på och fråga en annan grej, efter att bultarna till bromsoken gick sönder med mutterdragaren, så köpte jag nya bultar på grönmarks. Men en kille sa till mig att de bultarna måste vara specialbehandlade och att det är farligt att köra så där, tycker att det är skitsnack, kan någon nåt om det?
-
GbgAndreas
GbgAndreas wrote:fuf007 wrote:Nån som kan storleken till abs kransen bak? Har försökt att hitta på internet utan framgång och är livrädd att ta ut bromsoken efter det som hände igår för att mäta själv
Finns det ens ABS-givare på bakhjulet?
Jag trodde det var anti-sladd systemet?
Japp, det finns en bak, de säljer givarna på mekonomen oxå, fast de är jäkligt dyra om man köper de här. på skroten ligger de för 6-800, på ebay en ny kan man köpa för 400 tror ja. men fanimej ingen abs krans för bakhjulet känns det som att nån säljer, får väl beställa hela hjullagret bak
- 406_Jonathan