Har fått tag på en begagnad dragkrok som ja tror ska passa men är inte helt 100. Har bild på typskylten men svårt att se va det är för fabrikat.
Kan bifoga bilderna till nån som kan tänkas kunna. Kanske nån kan luska ut om det passar min? Den har suttit på en bil med regnr: ROP 446
Går det att få tag på monteringsanvisning?
Jag kan givetvis inte lova att den passar heller, men troligen gör den det eftersom det ju är samma bilmodell den suttit på, skulle förvåna mig mycket om det är olika krokar på samma modell. 206 halvkombi borde det dessutom vara samma krok till över hela modellprogrammet, det är ju inga större skillnader på kofångare på dem.
Monteringsanvisningar finns att ladda ner från tillverkaren, så ta du reda på vad för märke det är på den så ska det inte vara något problem.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
claes har helt rätt. köpte en begagnad krok av nåt nöt här på forumet som tog 3 månader på sig att skicka skiten men när jag väl fick den så gick jag på typskylten och ladda ner manualen. tog även manualer från lite olika tillverkare för att få lite bättre översikt på hur den skulle monteras då jag aldrig gjort det tidigare. piece of cake.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Tack för inlägg. Behöver man bara koppla in "mellankontakterna" till bakljusen samt jord? Det sitter ett par till konstiga fyrkantiga kontakter på draget som ja inte förstår var de ska gå.
misstänker att det är skarvkontakter som du kopplar in mot bakljuset ja... du skarvar in dig med färdiga kontakter. på mitt drag så hade säljaren inte klämt ur sig det var med skarvkontakter till den nya 406 så jag fick skarva mig in på kabelhärvan the old fashion way med mätning osv. ingen rocket science.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."