605-98 går dåligt som ...
ny mapsensor beställd,tror felet ligger i den eller gasspjällsgivarn,Den går hur fint på tomgången som helst nu och dör inte då man gasar,men den går fort dåligt,så jag och bror min beställde en mapsensor hoppas felet ligger i de,Men tror att det är något vakum läckage,finns det nån vakum slang som sitter bakomför motorn?,för de pyser som satan därifrån då man gasar..
PEUGEOT 605 SL 2,0 GOLD
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Hej
Såg tråden nu.
Allra mest troligt är att det är en slang som är defekt. Titta nere vid insuget, där går en slang in. Dessa brukar vibrera sönder vid nedre slangklämman när de blivit lite till ålders. Detta hände på min 605 men det var bara att skära av en bit och dra pån igen så gick den som en klocka.
Intressant med det där gnisslande ljudet vid gaspådrag. Samma på min 406.
Jag har bytt kamrem spännaren och alla rullar så det kan vara ett löphjul eller spännaren till generator som bråkar. Kan i min enfad knappt tro att någon löprulle skulle sticka efter bara två tusen mil???
Det undre motorfästet är faktiskt lite dåligt och verkstan sa att det kunde vara orsaken till att...., ja eller hur...
Återkom gärna om ni hittar orsaken till skriket.
Jag har inga dokument till 605 tillgängliga i min dator eftersom den disken har krachat och jag har inte hunnit att lägga över från CD skivorna till den nya ännu för då hade ni kunnat fått en del sprängskisser o dyl.
Såg tråden nu.
Allra mest troligt är att det är en slang som är defekt. Titta nere vid insuget, där går en slang in. Dessa brukar vibrera sönder vid nedre slangklämman när de blivit lite till ålders. Detta hände på min 605 men det var bara att skära av en bit och dra pån igen så gick den som en klocka.
Jag har bytt kamrem spännaren och alla rullar så det kan vara ett löphjul eller spännaren till generator som bråkar. Kan i min enfad knappt tro att någon löprulle skulle sticka efter bara två tusen mil???
Det undre motorfästet är faktiskt lite dåligt och verkstan sa att det kunde vara orsaken till att...., ja eller hur...
Jag har inga dokument till 605 tillgängliga i min dator eftersom den disken har krachat och jag har inte hunnit att lägga över från CD skivorna till den nya ännu för då hade ni kunnat fått en del sprängskisser o dyl.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
Peugeot_605 wrote:Hej
Såg tråden nu.
Det undre motorfästet är faktiskt lite dåligt och verkstan sa att det kunde vara orsaken till att...., ja eller hur...![]()
![]()
Det där med gnisslande ljud vid gaspådrag brukar oftast vara vattenpumpen som är på upphällning, lyssna borta vid vatten pumpen så ska ni se att det nog kommer därifrån,
Peugeot 605 SR -92
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Men vattenpumpen är nästan ny......
Men jag ska lyssna på den och är det som så att verkstan som bytte den INTE bytte den ja då j*vlar..... Ska åka in till Pugg...
Men jag ska lyssna på den och är det som så att verkstan som bytte den INTE bytte den ja då j*vlar..... Ska åka in till Pugg...
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
Peugeot_605 wrote:Hej
Såg tråden nu.
Det undre motorfästet är faktiskt lite dåligt och verkstan sa att det kunde vara orsaken till att...., ja eller hur...![]()
![]()
Det ska vi verkligen göra! Som du och Bengt_C har hjälpt mig att hålla peggen rullande så är det väl det minsta jag kan göra?
Trodde aldrig att mina Peugeot-åkande dagar skulle sluta med en 00:as Saab 9-5:a kombi
Med ett blåmärke lika stort som Halland
Samt: För fet för ett fuck
http://www.youtube.com/watch?v=gV74fyzBbTg

Samt: För fet för ett fuck
http://www.youtube.com/watch?v=gV74fyzBbTg
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Bruna stift tyder på överhettning. Avgasras kan orsaka att bilen går som du beskriver.
Så det är gnista på stiften?
Var en som hade en massa problem med sin 2,0:a. Han bytta allting men bilen gick som en kratta. Det sista han bytte var tändmodulen och då gick bilen bra igen.
Men ÖDP givaren kan vara slut, den är orsak till många svårlösta problem eftersom det är det sista man kollar/tänker på.
Tändmodul, klicka på: Passar till följande bilar, åk sedan till Biltema.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
Impulsgivar, ( ÖDP givare )
Så det är gnista på stiften?
Var en som hade en massa problem med sin 2,0:a. Han bytta allting men bilen gick som en kratta. Det sista han bytte var tändmodulen och då gick bilen bra igen.
Men ÖDP givaren kan vara slut, den är orsak till många svårlösta problem eftersom det är det sista man kollar/tänker på.
Tändmodul, klicka på: Passar till följande bilar, åk sedan till Biltema.
Impulsgivar, ( ÖDP givare )
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
- Richard Gustavsson
Bara snabbläst tråden, men har ni kollat så det inte är stopp i katten?
Släpp främmreröret från grenröret och kolla om den startar bra då.
Släpp främmreröret från grenröret och kolla om den startar bra då.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
impulsgivarn har jag redan bytt,k- lampa försvann då men den startar endå inte det är som den vill starta men sen surar man bara ner den,ska kolla de dära med grenröret och tändmodulen!,och stiftena gnistar,vi har kollat hitills mapsensor,tändläges givare,bensinpump + filter bytt,plus gjort nya kontakter till batteriet
PEUGEOT 605 SL 2,0 GOLD
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Även om stiften gnistar om man tar ut dem ur toppen behöver inte betyda att gnistan är tillräckligt stark.
Min gamla Volvo 240 gick på tre cylindrar, och skruvade ur stiften och konstaterade att gnista fanns på alla, men det visade sig vara avbrott i kabel. Det räckte för att gnista i luft, men i cylindern är det tuffare miljö och då orkade den inte.
Min gamla Volvo 240 gick på tre cylindrar, och skruvade ur stiften och konstaterade att gnista fanns på alla, men det visade sig vara avbrott i kabel. Det räckte för att gnista i luft, men i cylindern är det tuffare miljö och då orkade den inte.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Det är mer eller mindre känt att tändmodulerna sticker på 605:orna, de och fördelarlocken, åtminstonde på de gamla V6:orna.dalanzo wrote:impulsgivarn har jag redan bytt,k- lampa försvann då men den startar endå inte det är som den vill starta men sen surar man bara ner den,ska kolla de dära med grenröret och tändmodulen!,och stiftena gnistar,vi har kollat hitills mapsensor,tändläges givare,bensinpump + filter bytt,plus gjort nya kontakter till batteriet
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
Det är varken tändmodulen osv tändkasetten fungerar ju som den ska..,men därimot så kortsluter hela bilen vi har lokalisera till några kablar inne vid ratten Men rycker man I dom kablarna så går de till sig,men sen då man gör samma sak så händer de inge,allting bara dör vet dock inte vad det är som är boven så den kortsluter,så har ju en rolig uppgift framöver..,plus farsan min har hittat massa fel han har fixat dom bytt bränsle relä,och någonting med startmotorn tror jag några kablar som hade brunnit. så har ju kommit en bra bit på vägen
PEUGEOT 605 SL 2,0 GOLD
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Där ser man. Den som söker skall finna.dalanzo wrote:Det är varken tändmodulen osv tändkasetten fungerar ju som den ska..,men därimot så kortsluter hela bilen vi har lokalisera till några kablar inne vid ratten Men rycker man I dom kablarna så går de till sig,men sen då man gör samma sak så händer de inge,allting bara dör vet dock inte vad det är som är boven så den kortsluter,så har ju en rolig uppgift framöver..,plus farsan min har hittat massa fel han har fixat dom bytt bränsle relä,och någonting med startmotorn tror jag några kablar som hade brunnit. så har ju kommit en bra bit på vägen
Nån sa att ett relä bakom konsollen, vid värmepaketet, har orsakat att 605:or brunnit. Kan vara bra att kolla upp när ni ändå är där.
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.