Skulle byta mitt halvljus på min peugeot 207 RC 07
och lyckats med det dummaste man kan göra.
Har råkat tappa klämman någonstans i motorrummet och kan verkligen inte hitta den igen:/..
Har kollat med Peugot och dom verkar inte sälja det utan då måste man köpa en HELT ny strålkastare för ca 4 tusen o det blir ett stort NEJ.
Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig att lösa detta problem..
För utan en klämma så förbli jag enögd på vägen då lampan inte vill sitta kvar utan sin klämma
Mvh
sudden
Last edited by sudden89 on Wed Jul 13, 2011 7:46, edited 1 time in total.
Borde ju finnas att få eller köpa (få) för en billig peng av en bildemontering med en frontsmälld 207, eller annan modell med likadan klämma. Borde gå att lösa rätt enkelt tycker jag.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
farsan gjorde exakt samma grej på sin v40. Skroten ville först inte sälja bara sprinten, men gav med sig till slut. Fick dock tjata ganska ordentligt. Tyvärr är väl inte 207an sådär sjukt vanlig på skrotgårdarna.
El_Zeta wrote:Om det är till någon hjälp, så finns det nya lampor till 207 för 980:- med frakt. Billigaste jag kunde hitta och dom håller bra kvalitet.
jo jag har kollat lite på det..
men känns lite sug att köpa en helt ny strålkastare när det bara är en sån liten grej som har försvunnit
NorrBjörn wrote:farsan gjorde exakt samma grej på sin v40. Skroten ville först inte sälja bara sprinten, men gav med sig till slut. Fick dock tjata ganska ordentligt. Tyvärr är väl inte 207an sådär sjukt vanlig på skrotgårdarna.
Du har väl en klämma på andra strålkastaren. Ta en pianotråd och bocka till en likadan. Svårare än så kan det ju inte vara.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Eller så åker du till en Peugeot-åf och provkör en likadan bil, när du kommer tillbaka har den tappat klämman Kan dom ha för att dom inte kan sälja lösa smådelar
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek wrote:Eller så åker du till en Peugeot-åf och provkör en likadan bil, när du kommer tillbaka har den tappat klämman Kan dom ha för att dom inte kan sälja lösa smådelar
hahah javisst jävla franska nötter som inte vill sälja =)