vinande växellåda.
vinande växellåda.
Har som sagts tidigare en 307 1,6 hdi -08,den har och har haft sedan den var ny ett vinande ljud från vxllådan. Det hörs i första hand när man kör på "lättgas", och mest på 2-4:ans växel. Den har nu gått 5500 mil, och oljan i lådan är bytt en gång redan,(byte drivaxeltätning),rasar den snart eller är detta bara en vanlig peugeotegenskap?
De hafva aldrig wikit eller för egen dehl tappadt.
Håller med Claes.
Dessutom, är det inget som förvärras skulle jag inte bekymra mig. Det är också svårt att bedöma andras upplevelser av ljud och hur de uppstår.
Ett ljud som inte förändras i karaktär över tid från en transmission är vanligtvis inget att oroa sig för.
Men NATURLIGTVIS finns det undantag.
Dessutom, är det inget som förvärras skulle jag inte bekymra mig. Det är också svårt att bedöma andras upplevelser av ljud och hur de uppstår.
Ett ljud som inte förändras i karaktär över tid från en transmission är vanligtvis inget att oroa sig för.
Men NATURLIGTVIS finns det undantag.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
- Johan Jatko
På min c5 så viner lådan så fort den kommer upp i arbetstemp, det är vid motorbroms och när man ligger på normalgas som den viner, oavsett växel. Skulle tro det är nånting med slutväxeln.
Jag har den 6-vxl manuella ML6C-lådan, som borde vara väl tilltagen då den ska tåla 350nm.
Det varit så sedan jag köpte bilen (ca 5000 mil sen), men det har faktiskt blivit lite värre sen dess. Jag har dessutom bytt olja i den, utan framgång.
Jag har den 6-vxl manuella ML6C-lådan, som borde vara väl tilltagen då den ska tåla 350nm.
Det varit så sedan jag köpte bilen (ca 5000 mil sen), men det har faktiskt blivit lite värre sen dess. Jag har dessutom bytt olja i den, utan framgång.
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
vinande växellåda
Jag har ju 5 vxl låda i min,vet ej beteckningen på den, men den låter lite som en "gammelbil",dvs ljudet kommer och går beroende på hur man gasar.Tycker det är konstigt om Peugeot inte kan tillverka "vinfria" lådor år 2008, jag menar, inte ens Ford låter ju såhär.
De hafva aldrig wikit eller för egen dehl tappadt.
Re: vinande växellåda
Körde en splitterny volvo (läs 310 mil) c30- diesel 2011, den ven som en tvättmaskin, helt vansinnigt egentligen.Punken wrote:Jag har ju 5 vxl låda i min,vet ej beteckningen på den, men den låter lite som en "gammelbil",dvs ljudet kommer och går beroende på hur man gasar.Tycker det är konstigt om Peugeot inte kan tillverka "vinfria" lådor år 2008, jag menar, inte ens Ford låter ju såhär.
Men som sagt, peugeot är inte ensam. Dessutom beror det nog till stor del på isolering.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
- Pompe
- Administratör

Re: vinande växellåda
Saab 9.3 samt en 9.5 som jag har kört åh kör just nu viner illa med.. inget fel .. varit så sen nyköpJaaacob wrote:Körde en splitterny volvo (läs 310 mil) c30- diesel 2011, den ven som en tvättmaskin, helt vansinnigt egentligen.Punken wrote:Jag har ju 5 vxl låda i min,vet ej beteckningen på den, men den låter lite som en "gammelbil",dvs ljudet kommer och går beroende på hur man gasar.Tycker det är konstigt om Peugeot inte kan tillverka "vinfria" lådor år 2008, jag menar, inte ens Ford låter ju såhär.
Men som sagt, peugeot är inte ensam. Dessutom beror det nog till stor del på isolering.
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD