Säljer en 205 GTI med mi16 motor som jag inte riktigt får ordning på. Köpte bilen här på forumet så det finns säkert fler som kan flika i lite om bilens historia.
Bilen startar och går fint men när motorn kommer upp i 3,5-4 tusen varv så börjar den hacka/vägrar varva mer. Den var så när jag köpte bilen och har väl inte lagt ner tillräckligt med tid för att fixa.
Dåliga bitar: däcken är inte mycket för världen, rost vänster skärmkant bak (där saknas också listen), vänster styrled dålig.
Det går att köra bilen men man kommer inte upp i mer än 90. Bilen är registrerad, skattad och försäkrad men inte besiktigad. Bilen var rensad vid köp men jag har satt i baksäte och säkerhetsbälten. Bilen har bra bromsar med borrade skivor fram och stålomspunna bromsledningar till. Det finns en låda med diverse reservdelar bla ett chippat ecu. Det finns också mi16 15" fälgar med r-däck. Det sitter någon typ av sportavgas på också. Bakaxeln fjädrar bra tycker jag. Sänkfjädrar runt om.
http://s1197.photobucket.com/albums/aa427/jadesjo/
Finns i närheten av Göteborg
PM vid intresse
Pris 4000 kr
GTI 205 mi16 - Såld
GTI 205 mi16 - Såld
Last edited by poppo on Sun Jul 31, 2011 15:48, edited 1 time in total.
- FR Autosport
- Guldmedlem

Utan taklucka.. 

Motorsport and Performance for Peugeot & Citroen
www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
Oreca - Skynam - CSC - PAM Sport - AC Sport
synd att det finns rost där, jag är allergisk mot rost
rosten där framför hjulet? är det hål, kex där eller bara väldigt mycket ytrost? och känns plåten tunn/kexig framför?
hur ser det ut under/bakom skärmkanten som är rostig, där fästet för bakre kofångaren sitter?
f.ö är det inte så ovanligt utan taklucka ändå. jag har ägt minst 7st, varav några går med orginalmotor, de flesta andra förädlade med mi16 och en med turbomotor
rosten där framför hjulet? är det hål, kex där eller bara väldigt mycket ytrost? och känns plåten tunn/kexig framför?
hur ser det ut under/bakom skärmkanten som är rostig, där fästet för bakre kofångaren sitter?
f.ö är det inte så ovanligt utan taklucka ändå. jag har ägt minst 7st, varav några går med orginalmotor, de flesta andra förädlade med mi16 och en med turbomotor
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Rost framför hjulet; det är hål, fast plåt 3-4cm framför kanten, det är bara aningen ytrost i bakkant på själva "tröskeldelen"datapata wrote:synd att det finns rost där, jag är allergisk mot rost![]()
Bakom skärmkanten; ingen rost i kofångarfästet, egentligen ingen på baksidan heller, mer än naturligtvis bakom hålet på bilden.
Alla är vi väl allergiska mot rost men ärligt talat såg inte jag rosten på denna bilen som något stor operation.
- Peter Igelhammar
- Crew

Låter som rasad katalysator. Sparka på den och lyssna om det rasslar.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare: