Rätt bultar
Rätt bultar
Visade sig att vi haft monterat med fel bult; var får man till bäst pris tag i rätt peugeotbultar?
Peugeot tar tusen spänn för en uppsättning, vilket känns dyrt. Kostar de alltid så mycket?
Peugeot tar tusen spänn för en uppsättning, vilket känns dyrt. Kostar de alltid så mycket?
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Bra tips om man har tid 
60:- styck på peugeot.
Mekonomen har inte, tar tjugo nånting för samma felaktiga som man kan tycka funkar och vi har (men de har gjort en notering i sitt system iaf om att det inte funkar med alufälg).
Däckia 40:- styck så bra besparing på att ringa lite.
60:- styck på peugeot.
Mekonomen har inte, tar tjugo nånting för samma felaktiga som man kan tycka funkar och vi har (men de har gjort en notering i sitt system iaf om att det inte funkar med alufälg).
Däckia 40:- styck så bra besparing på att ringa lite.
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=20840771T One wrote:(Hittade inte det vi ville ha, 16 st gott skick!)_AD_ wrote:haha det går faktiskt förvånansvärt snabbt och smidigtT One wrote:Bra tips om man har tid
peugeot, mycket själ hjärta och passion men inte så mycket hjärna 
Sätt dit pinnbultar istället. Mycket lättare att montera och så kan du använda koniska muttrar.
Annars så kan du få 16st av mig på Kinnekulle.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Borta nu?! Men tack
Bra tips.R-Gubbe wrote:Sätt dit pinnbultar istället. Mycket lättare att montera och så kan du använda koniska muttrar.
Hojtar om vi inte styrt upp till kullen och betalar bilbaspriser isf!
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Jag ska försöka åka ut och plocka iordning en sats till er, det är i Stenum för jag självv jobbar hela veckan.Då är det bara att ni får reda på vart dom ligger.T One wrote:Najs!
Det är till 306an, visade sig att någon dragit fast alufälg med plåtbult vilket inte är så himla stabilt![]()
Skara ligger bra/risigt till i den här frågan, om de du har är rätt Hinken! Måste ändå en sväng till Lidköping i veckan
Edit: ni ska ha dom platta med bricka?
205git fälg som ska på 306 s16.Team_Hink_Racing wrote:Jag ska försöka åka ut och plocka iordning en sats till er, det är i Stenum för jag självv jobbar hela veckan.Då är det bara att ni får reda på vart dom ligger.T One wrote:Najs!
Det är till 306an, visade sig att någon dragit fast alufälg med plåtbult vilket inte är så himla stabilt![]()
Skara ligger bra/risigt till i den här frågan, om de du har är rätt Hinken! Måste ändå en sväng till Lidköping i veckan
Behöver bultarna som ska vara när man har alu-fälgar
Tror de vi ska ha är "de koniska" men jag törs inte säga nåt bestämt
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Jo då ska det funka med en uppsättning till Rc, det är den fräschaste jag har så den plockar jag fram.T One wrote:205git fälg som ska på 306 s16.Team_Hink_Racing wrote:Jag ska försöka åka ut och plocka iordning en sats till er, det är i Stenum för jag självv jobbar hela veckan.Då är det bara att ni får reda på vart dom ligger.T One wrote:Najs!
Behöver bultarna som ska vara när man har alu-fälgar![]()
Du kan få köpa mina fälgar och bult för 500 kr.T One wrote:205git fälg som ska på 306 s16.Team_Hink_Racing wrote:Jag ska försöka åka ut och plocka iordning en sats till er, det är i Stenum för jag självv jobbar hela veckan.Då är det bara att ni får reda på vart dom ligger.T One wrote:Najs!
Behöver bultarna som ska vara när man har alu-fälgar![]()
Det är 205 GTi fälgar och bult med bricka.
Tack Morbidio det hade vi mer än gärna gjort om det inte vore för att vi just varit och pröjsat stiff för påkrängning ^^
Henrik; tack gärna!
edit; hjärnan kickade in.
Jag har ju rc-bult själv jag kan ta, om jag bara lyckas reda ut vilka det är (tappade ordningen i våras)
Någon som känner sig manad får gärna se till att jag får se en bild på vad jag letar efter 
Å andra sidan så är världen ett bättre ställe om varje uppsättning får ha kvar sina bult. Så om du har fler bultar än fälgar så köper vi dem gärna ändå av dig henrik, om det är ok isf
Henrik; tack gärna!
edit; hjärnan kickade in.
Jag har ju rc-bult själv jag kan ta, om jag bara lyckas reda ut vilka det är (tappade ordningen i våras)
Å andra sidan så är världen ett bättre ställe om varje uppsättning får ha kvar sina bult. Så om du har fler bultar än fälgar så köper vi dem gärna ändå av dig henrik, om det är ok isf
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Kanon! Då kan jag hitta rättTeam_Hink_Racing wrote:Det är en lös bricka men den går inte at ta av från skruven.
Rcn bultskalle är 17mm och typ grå inte crome som tex 205 osv har.
'
Tack alla andra för erbjudanden om hjälp!
Har nära till henrik och vägarna förbi hans trakter då och då så vi tar det den vägen vid tillfälle!
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl