Hej! Sitter med tummen där den ska, men ibland vill den till att dra sig mittåt och landa mitt i handen.
Har pallat upp bilen, tagit bort centrumbulten för drivaxeln, skruvat loss nedre länkarmen, skrivat loss torxskruvarna för nedre spindelleden. Har slagit bort densamma och håller nu på värma upp ringen för att kunna slå loss den och få på den nya.
Problemet då!
Den nya spindelleden, ska den förvärmas eller ska man bara dra på den med kraft? OM den ska värmas, vågar jag ge mig på den med gasolbrännaren? Det sitter en gummitätning som jag ogärna vill skada...
Problem 2
Den övre spindelleden... har fått bort undre bulten och misstänker att den släpper lättare med lite värmning och våld då axeltappen är konisk. Sedan är övre delen inskruvad och verkar svår att få loss. Krävs det något specialverktyg för att få loss den eller kan man köra "hammare och mejsel"?
/Tillfälligt förvirrad
Spindelledsbyte 407:a problem?
Jag vet inte hur spindelleder mm är utformat på den där bilen, men du ska inte värma en ny pryl som innehåller en fettsmord kulled och gummidetaljer.
Jag skulle inte tro att du ska värma något annat heller under montage av dessa detaljer. Värme är något som man tar till för att underlätta demontering.
Jag skulle inte tro att du ska värma något annat heller under montage av dessa detaljer. Värme är något som man tar till för att underlätta demontering.