Var sitter ecu:n för tillsatsmedel till pf på 307 1,6 hdi
Var sitter ecu:n för tillsatsmedel till pf på 307 1,6 hdi
Hej! Någon som har en aning? Det är en combi -06 o jag har rivit ut både förar- o pass.sätet o kollat från baksätet fram till fotutrymmet, tagit bort handskfacket o kollat vid förarsidan där säkringarna sitter. Kan inte hitta den!
-
Q Ball Racing
Re: Var sitter ecu:n för tillsatsmedel till pf på 307 1,6 hd
lite olika men vanligast är att den sitter i motorboxenstorerik wrote:Hej! Någon som har en aning? Det är en combi -06 o jag har rivit ut både förar- o pass.sätet o kollat från baksätet fram till fotutrymmet, tagit bort handskfacket o kollat vid förarsidan där säkringarna sitter. Kan inte hitta den!
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
-
Q Ball Racing
alltså den är inbygd I motorboxen.....sitter inne I motorboxen och går ej att ta bort eller dela på från motorbox...storerik wrote:Ok jag har kollat där oxå men jag kunde inte se den, försökte se under bsi:n men jag kanske får göra en ny koll! Ecu:n ser ju ut att vara en liten burk. Tack för svaret hur som helst!
varför vill du ta bort den???
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Ja alltså det var ju illa i så fall, när jag pluggar in min PP2000 så får jag ingen kontakt med ecu:n för tillsats(för partikelfiltret). Hade hoppats på att det var glappkontakt i kontaktdonet t.ex. eller att ecun var trasig så man kan byta ut den. Fanns på nätet för 700 pix. Har ju sett hur den ser ut till C5 o jag vet att äldre 307 med pf har samma ecu. Så med andra ord kan jag bli tvungen att byta hela motorstyrboxen bara för att partikelfiltret inte rengör sig. 
Re: Var sitter ecu:n för tillsatsmedel till pf på 307 1,6 hd
Jag är inte så säker på att ecu:n sitter inbyggd i BSI:n, när jag kopplar upp PP2000 så säger den att den inte kan kommunicera med ecu:n för dieseltillsats. Nu kommer jag inte exakt ihåg men nånting med can bus säger den oxå, för mig låter det som att det är en extern ecu nånstans eftersom den inte kan kommunicera med den o gnäller om can bus. Jag har ju felkod P1435 som gjorde att jag började nysta i detta! Jag får forska vidare...