Alex wrote:Både BBcodes och Smilies står på av för mig när jag gör inlägg eller citerar. Finns inte möjlighet att ändra. Sen kan jag inte moderera, bara komma åt moderationspanelen
[quote="Pompe"][quote="Alex"]Både BBcodes och Smilies står på av för mig när jag gör inlägg eller citerar. Finns inte möjlighet att ändra. Sen kan jag inte moderera, bara komma åt moderationspanelen[/quote] Kikar på det imorgon :thumbup:[/quote] Det verkar vara lite spritt. Vissa delar kan jag både citera rätt och moderera, vissa funkar bara det ena eller inte alls. Kanske är det trådar som skapats efter uppdateringen...
De enda felen jag hittat hittills är att bilder postade i trådarna ej skalas ned, utan fortsätter ut under bakgrunden vilket resulterar i att de ser ut att vara avskurna, Samt att "online" banderollerna vid ens profil hamnar under ist för över profilbilden.
Angående Alex och BBCODE så står det: BBCode är AV, Smilies är AV även för mig utan möjlighet att ändra, men endast i denna forumdel.
När ja trycker på länkar så skickas jag direkt dit istället för att länken öppnas i nytt fönster/flik.. något som går o fixa? :) annars börjar de ju likna något! :D
datapata wrote:min signatur är stor och luftig trots att det knappt står något i den, varför?
Det är pga allt som skall rymmas till vänster, bild osv. Signaturen lägger sig på så många radmatningar nedanför som "det är gjort" och sedan blir det utfyllnad under till nästa inlägg.
Kanske?
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
406_Jonathan wrote:Är det helt omöjligt att få in gamla inlägg (tex allmänt) i efterhand till nya forumet? Tycker det är skittrist att så mycket försvunnit
Nej det skulle ta ofattbart långtid.
Sen skälet till varför man har rensat vissa "forum" så är det pga storleken på databasen.
Det var med nöd och näppe att det gick åh överföra det viktigaste då gamla forumet var så gammalt och Ovanligt stor för ett sådant gammalt system.
Men snart så lär man inte tänka på äldre trådar då det alltid kommer nya.
NorrBjörn wrote:Bara jag som tyckte andra temat var bättre? Bortsett från avatarplaceringen då..
Tror det finns mycket annat med högre prioriterat än temat När allt funkar perfekt kan man ju börja fundera på färger och så.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Det tror jag också. Men jag har fått för mig att om man ändrar hur forumet beter sig så kan det bli svårt att ändra tema i framtiden. Rätta mig gärna om det är fel då jag inte har någon koll, men jag har hört det på andra forum som kör phpBB.
Om så är fallet kanske en omröstning i tidigt skede är en bra ide?
Jag kommer utföra olika uppdateringar varje kväll denna vecka gällande olika saker på forumet, så var ej rädd om det blir fel när ni kikar runt på forumet. Bara refresha sidan alt vänta någon minut och testa igen.