Har en 406 2.0 -00 som kompisen har bytt koppling på åt mig. Kopplingsats köptes in på Mekonomen inkl nya drivaxeltätningar och växellådsolja, hylsan till stödlagret via Peugeot. Bytet av kopplingen gick som jag förstog det hyfsat bra och kopplingen fungerar ok efteråt, dock läcker den nu olja från vevaxeltätningen på höger sida (packboxen).
Kompisen har enligt egen utsago knackat in dom nya tätningarna så långt det går vid bytet, vilket gör att dom hamnar för långt in på axeln för att täta. Han kommer inte ihåg om dom gamla tätningarna satt monterade intryckta till botten eller om dom satt monterade "kant i kant" med lådan. Dock tycker han att det verkar som om dom gamla tätningarna (som nu är skadade efter bortmonteringen) verkar vara bredare. Tätningarna från Mekonomen ser ut sä här:

Skiljer dom sig åt känns det som att det givetvis är lika bra att köpa original då vi nu byter båda för att slippa ett nytt läckage.
Frågor:
Kan bero på att Mekonomens tätningar ser annorlunda ut och måste monteras "kant i kant" på lådan för att fungera eller ser originalen likadana ut?
Dessa tätningar ska passa till växellådor av typen BE3R/BE4R, stämmer det överens med min (2.0 bensin)?
Behöver hydrauliken luftas efter ett kopplingsbyte?
Tacksam för svar!