hur e de möjligt?
den hackar till ibland motorn som om den inte får nån soppa o klampan lyser till men jag får inga felkoder. jävligt skumt
kan de va bränslepumpen som stängs av? eller nåt som gör att motorn hostar till i nån sekund?
k-lampa blinkar men ingen felkod
- Ingemar406
KOlla om du hittar en instrument som kan läsa intermittenta felkoder. Vissa felkoder sätts inte förrän ett fel har uppstått med en viss frekvens elle ett visst antal gånger. De lagras däremot i ett annat felminne så länge (kom ibnte ihåg vad det heter). Förmodligen har du ett mekaniskt fel som i sin tur påverkar någon komponent som gör att lampan blinkar. Det innebär att oavsett om du får ut nån felkod eller inte, så kommer den förmodligen inte att tala om vad som är fel. Den kommer endast att indikera ett följdfel.
okej
idag gick den igång direkt. men sen så verkar den inte tända på alla 4a o den håller sig inte på tomgång utan dör. den spottar som om de inte tänder på alla närman varva den.
fick 22 tomgång, 42 injektorer, 34 kolkanistern, 56 stöldskydd.
har fått tag i en kolkanisterventil som jag ska prova med istället för ett motstånd som sitter där nu.
56 förstår jag inte. då något stöldskydd inte finns på bilen ??
kan motståndet i kolkanisterkontakten ge datorn lite cancer?
idag gick den igång direkt. men sen så verkar den inte tända på alla 4a o den håller sig inte på tomgång utan dör. den spottar som om de inte tänder på alla närman varva den.
fick 22 tomgång, 42 injektorer, 34 kolkanistern, 56 stöldskydd.
har fått tag i en kolkanisterventil som jag ska prova med istället för ett motstånd som sitter där nu.
56 förstår jag inte. då något stöldskydd inte finns på bilen ??
kan motståndet i kolkanisterkontakten ge datorn lite cancer?