Börjar se en del av de nya Passatmodellerna nu också men det är som bara: En sån där ny Passat, nåja vafan....
Medan när man möter en 508 blir det: Wow, en 508!
Vafalls!Rx37 wrote:Mötte en 508 på vägen i måndas och jag måste bara säga att det (ännu) är en spektakulär syn då man ser demNågot helt annat än tråktyskarna. Det är ju lite stil på bilen! Man vet direkt vad det är för nåt.
Börjar se en del av de nya Passatmodellerna nu också men det är som bara: En sån där ny Passat, nåja vafan....
Medan när man möter en 508 blir det: Wow, en 508!
Pris, ljudkomfort, stötkomfort. Kortfattat.hedis wrote:Får man fråga varför du vill köra 15"?
Vad syftar då på med "Inte"? 195/65-15 är smalare men ca 2% lägre profil. Pga lättare hjul kompenseras den 2% lägre profilen. Mao får du större "ballongkänsla" i däcken trots lite lägre profil. Allt blir bättre utom den möjligt subjektiva estetiska aspekten.hedis wrote:Inte med ballongdäcken som man måste ha för att få rätt rullomkrets ^^
hedis wrote:Inte med ballongdäcken som man måste ha för att få rätt rullomkrets ^^
Jämför du med 16" original då eller? 17" tror jag är 215/55 och då är 195/65-15 5,1% mindre.Turbo2 wrote:Vad syftar då på med "Inte"? 195/65-15 är smalare men ca 2% lägre profil. Pga lättare hjul kompenseras den 2% lägre profilen. Mao får du större "ballongkänsla" i däcken trots lite lägre profil. Allt blir bättre utom den möjligt subjektiva estetiska aspekten.hedis wrote:Inte med ballongdäcken som man måste ha för att få rätt rullomkrets ^^
Den dimensionen jämfört med 195/65-15 får jag till 4,5% skillnad, inte 2%?Turbo2 wrote:Jag beställde en active så dimensionen är 215/60-16.
Men går det inte med 15" fälgar så går det inte..
Ok, tack för infon. Man kan ju dock undra varför den ska stå 2 veckor i Malmö, innan leveransen går vidare till ÅF. Kan det bero på att svenska bilförsäljningen gått så bra, att det har det lite rörigt där?Linus wrote:6 veckor från byggdag till möjlig leverans tog det för min bil, varav de sista två i malmö och så nån dag hos åf i Göteborg