PSCoS årsmöte Sö 7/3 Linköpings Motorstadion
PSCoS årsmöte Sö 7/3 Linköpings Motorstadion
Vårt första årsmöte kommer att hållas i anslutning till funktionärslicenskursen på Linköpings Motorstadion (Sviestad) prel. kl 15.00 söndagen den 7:e mars.
Boka in årsmötet och kursen i era kalendrar.
Årsmötet ska bl.a. fastställa våra stadgar, men jag återkommer med stadgar samt mer formalia runt årsmötet.
Boka in årsmötet och kursen i era kalendrar.
Årsmötet ska bl.a. fastställa våra stadgar, men jag återkommer med stadgar samt mer formalia runt årsmötet.
EN 14497
- Peter Igelhammar
- Crew

ojdå synd att man inte bor i närheten
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Ett förslag till stadgar (som ska fastslås vid årsmötet) som postas lite i förväg:
http://home.swipnet.se/bmp/misc/Stadgar_PSCoS_PA1.htm
...kom gärna med synpunkter på [email protected] . Stadgarna kommer att bifogas kallelsen som går ut senast på söndag.
http://home.swipnet.se/bmp/misc/Stadgar_PSCoS_PA1.htm
...kom gärna med synpunkter på [email protected] . Stadgarna kommer att bifogas kallelsen som går ut senast på söndag.
EN 14497
- Eric Josefsson
Lite frågon kommentarer som inte direkt vil mena till ändring:
[ot]
§1 Dopingfri idrott?
hoppas det inte innefattar fordonen
[/ot]
§3 Ska föreningen bli SBF ansluten?
Går det då skriva sina licenser på PSCOS?
§11. "Medlem som inte har betalat medlemsavgift för två på varandra följande verksamhetsår får anses ha begärt sitt utträde ur föreningen"
Vad innebär detta för medlemen? Kan han/hon ligga efter med 1års betalning? Eller är det bara att han/hon kan återansluta sig till sitt gamla medlemskapsnr efter ett år i uppehåll?
I övrigt så verkar det vara stadgar som liknar dom flesta andra dvs ok.
Hur kommer ungdomsverksamheten i föreningen skilja sig från vuxen? Då tänker jag mest på "Vi delar in vår idrott efter ålder och ambitionsnivå." och kategorin ungdom 18-20år.
Dom under 18 är ju inget konstigt att det blir en viss skillnad för.
Kanske inte riktigt anpassat för motorsport?
[ot]
§1 Dopingfri idrott?
hoppas det inte innefattar fordonen
§3 Ska föreningen bli SBF ansluten?
Går det då skriva sina licenser på PSCOS?
§11. "Medlem som inte har betalat medlemsavgift för två på varandra följande verksamhetsår får anses ha begärt sitt utträde ur föreningen"
Vad innebär detta för medlemen? Kan han/hon ligga efter med 1års betalning? Eller är det bara att han/hon kan återansluta sig till sitt gamla medlemskapsnr efter ett år i uppehåll?
I övrigt så verkar det vara stadgar som liknar dom flesta andra dvs ok.
Hur kommer ungdomsverksamheten i föreningen skilja sig från vuxen? Då tänker jag mest på "Vi delar in vår idrott efter ålder och ambitionsnivå." och kategorin ungdom 18-20år.
Dom under 18 är ju inget konstigt att det blir en viss skillnad för.
Kanske inte riktigt anpassat för motorsport?
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
///Mi16
1§ Hmmmmm, nej, men du som jag är nog ganska påläst på SBF:s lista över "tillåtna dopingmedel för fordon" dvs de tekniska reglementena.
Sen apropå detta så är många formuleringar tagna ur Riksidrottsförbundets normalstadgar och måste finnas med. Mallen för denna lydelse är Lazzat MK:s stadgar och de har funkat för dem, frånsett vissa punkter som jag ändrat.
"Steal with pride" - Tack Jimmy Särås, Lazzat MK som utan förbehåll givit OK till att knycka det mesta av LMK:s stadgar och dessutom givit råd på vägen!
3§ Ja, det är det vi siktar mot och hoppas landa. Om inget dramatiskt inträffar kommer jag att skicka in ansökan på måndag efter årsmötet, vilket betyder att vi tidigast är anslutna 6-8 veckor senare. Förarkursintyget gäller ett halvår, men funktionärskursintyget gäller ett helt år, så om allt går bra ska vi kunna legitimera sökandet av att antal förar- och funktionärslicenser under året. Om allt går bra, dvs.
11§ "Övergångsregler" som SBF inte gör avsteg från, men icke-betalande medlem mister sin behörighet på forat och tappar sin rösträtt bl.a.
Undomsverksamhet: Åter igen en standardformulering. Men du tillhör väl den stora skaran av ungdomar/juniorer som är ganska väl omhändertagna! Det står inget om "oldboys" så mina och Stenis dagar är väl räknade, antar jag?
Allvarligt talat, så kan man ju faktiskt köra både racing och rally från 15 resp 16 år. Lite på tunn is där, men jag tror man måste få övningsköra för att köra debuttävlingar i rally.
Förresten, inriktningen "Racing och Rally" är det OK?
OBS!
Gör helst och gärna inlägg här med kommentarer, som Eric gjorde, i andra hand på mailen ovan.
Sen apropå detta så är många formuleringar tagna ur Riksidrottsförbundets normalstadgar och måste finnas med. Mallen för denna lydelse är Lazzat MK:s stadgar och de har funkat för dem, frånsett vissa punkter som jag ändrat.
"Steal with pride" - Tack Jimmy Särås, Lazzat MK som utan förbehåll givit OK till att knycka det mesta av LMK:s stadgar och dessutom givit råd på vägen!
3§ Ja, det är det vi siktar mot och hoppas landa. Om inget dramatiskt inträffar kommer jag att skicka in ansökan på måndag efter årsmötet, vilket betyder att vi tidigast är anslutna 6-8 veckor senare. Förarkursintyget gäller ett halvår, men funktionärskursintyget gäller ett helt år, så om allt går bra ska vi kunna legitimera sökandet av att antal förar- och funktionärslicenser under året. Om allt går bra, dvs.
11§ "Övergångsregler" som SBF inte gör avsteg från, men icke-betalande medlem mister sin behörighet på forat och tappar sin rösträtt bl.a.
Undomsverksamhet: Åter igen en standardformulering. Men du tillhör väl den stora skaran av ungdomar/juniorer som är ganska väl omhändertagna! Det står inget om "oldboys" så mina och Stenis dagar är väl räknade, antar jag?
Allvarligt talat, så kan man ju faktiskt köra både racing och rally från 15 resp 16 år. Lite på tunn is där, men jag tror man måste få övningsköra för att köra debuttävlingar i rally.
Förresten, inriktningen "Racing och Rally" är det OK?
OBS!
Gör helst och gärna inlägg här med kommentarer, som Eric gjorde, i andra hand på mailen ovan.
EN 14497
- Eric Josefsson
Pär wrote:1. Undomsverksamhet: Åter igen en standardformulering. Men du tillhör väl den stora skaran av ungdomar/juniorer som är ganska väl omhändertagna! Det står inget om "oldboys" så mina och Stenis dagar är väl räknade, antar jag?
2. Allvarligt talat, så kan man ju faktiskt köra både racing och rally från 15 resp 16 år. Lite på tunn is där, men jag tror man måste få övningsköra för att köra debuttävlingar i rally.
3.Förresten, inriktningen "Racing och Rally" är det OK?
1. Min egna sak oroar mig inte jag fick en fix ide om att det skulle innebära olika "klasser" på banan?
Ang. Oldboys så är det nog bra att era dagar är räknade, gubbar i keps (ovanpå hjälmen då givetvis) vinglit färdandes i 30km/h mitt i banan med blinkers påslagen klarar vi oss utan
2. Jo vad jag vill minnas så finns det tävlingar i Racing/rally o dyl. för ungdomar. s40 C hade väl 16års gräns?
3. Eller motorsport? Eller det kanske blir fel i sammanhanget?
///Mi16
///Mi16
Peter Igelhammar wrote:ojdå synd att man inte bor i närheten
Men när det gäller snowboard-åkning är minsann alla backar i närheten!
Pär, antar att det är helt ok att delta på årsmötet även om man skippar licenskursen?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Eric Josefsson wrote: .......1. Min egna sak oroar mig inte jag fick en fix ide om att det skulle innebära olika "klasser" på banan?
Ang. Oldboys så är det nog bra att era dagar är räknade, gubbar i keps (ovanpå hjälmen då givetvis) vinglit färdandes i 30km/h mitt i banan med blinkers påslagen klarar vi oss utan
....
3. Eller motorsport? Eller det kanske blir fel i sammanhanget?
1. Nej, det gör det inte, har ingen betydelse för banträffarna. Dock blir det ju gruppindelning av andra skäl. I övrigt, så nog tror jag att du kör fortare än 25 km/h? Hastighetsskillnaden har ju liksom gått åt det hållet hittills iaf.
3. Det finns sportgrenar definierade inom motorsporten. Se www.sbf.se.
EN 14497
Pär wrote:Japp.TheDagger wrote: .....Pär, antar att det är helt ok att delta på årsmötet även om man skippar licenskursen?
Kanske man som linköpingsbo ska ordna nåt i fika-väg, eller ordnas det av styrelsen?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Eric Josefsson
Eller så ordnar LMS det. 
///Mi16
///Mi16
Ja, dragracinglicens är intressant 
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Kollade med SBF och det var helt OK att lätta upp det till "bilsport" vilket jag kommer att införa i stadgarna. Detta täcker in alla sportgrenar utan att det ställer några extra krav på oss egentligen.Eric Josefsson wrote: .......3. Eller motorsport? Eller det kanske blir fel i sammanhanget?
EN 14497
Reviderade stadgar:
http://home.swipnet.se/bmp/misc/Stadgar_PSCoS_PA2.htm
Föreningens hemort blir Karlstad och verksamheten bedrivs inom bilsport.
http://home.swipnet.se/bmp/misc/Stadgar_PSCoS_PA2.htm
Föreningens hemort blir Karlstad och verksamheten bedrivs inom bilsport.
EN 14497
Är det någon som åker via eller ifrån Göteborg? Som vanligt är det ju någon skit med bilen, och jag vet inte om jag hinner klart med den
Och det fantastiska statliga järnvägsbolaget har konstigt nog inga vettiga förbindelser 
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996