Demonterbart drag 406 combi-00(obs bara kuldelen)

Köpes, sökes, önskas hyra...
Post Reply
SB!!

Demonterbart drag 406 combi-00(obs bara kuldelen)

Post by SB!! »

Finns det nån som har själva "kuldelen" alltså det man demonterar till en sådan här bil liggande? Mitt lås till draget gick sönder vid demontering inför besiktning så det behövs ett nytt(annat iaf)

MVH//SB!!
HellMek
Crew
Crew

Re: Demonterbart drag 406 combi-00(obs bara kuldelen)

Post by HellMek »

En sån?
Image
Är iofs från 405 men kan passa.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
SB!!

Post by SB!! »

nej tyvärr verkar det där vara till ett annat fabrikat av drag......det JAG söker har en låsmekanism på höger sida (i bilens färdriktning) som man måste frilägga med finger och tumme då delen ska bort. Jag har samma fabrikat av demonterbart drag på min gamla passat....fint..de går ju att flytta imellan bilarna då.......INTE en chans...de är unika till varje modell tyvärr.......Leta gärna vidare i gömmorna.(fin lydig hund förresten) :D

MVH//SB!!
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

SB!! wrote:nej tyvärr verkar det där vara till ett annat fabrikat av drag......det JAG söker har en låsmekanism på höger sida (i bilens färdriktning) som man måste frilägga med finger och tumme då delen ska bort. Jag har samma fabrikat av demonterbart drag på min gamla passat....fint..de går ju att flytta imellan bilarna då.......INTE en chans...de är unika till varje modell tyvärr.......Leta gärna vidare i gömmorna.(fin lydig hund förresten) :D

MVH//SB!!
Nåja, var ju värt ett försök :) Har tyvärr inget annat i mina gömmor. Ja hunden är jättelydig...eller inte!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
SB!!

Post by SB!! »

Tack iaf för försöket Hell :)

Kan ju berätta hur denna historia löste sig,kanske hjälper det någon. Draget är av fabrikatet Brink och det som hade hänt var att det inte varit bortmonterat på länge och således beckat fast nåt enormt....smörja massor i flera dagar,för att till slut bringa rejält me kraft*obs icke våld* på låset på sidan. Det gav sig tyvärr,en bit inne i låset gick helt enkelt av. men draget lossnade ju iaf....1800:- för en ny "kuldel"....tomt på skrotar å här.... då frågar en säljare vad som hänt och säger sedan att låset finns som reservdel!! 400:- ...En skruv att demontera(me hjälp av gasen) å vipps var allt frid å fröjd igen...hmmm....me draget iaf..

Thats it for now folks//SB!!
Post Reply