Har den samma oljesticksrör samt oljefilterhållare/slangar samt oljepåfyllningsmojäng/slangar som en 205GTI -89 är jag intresserad av dessa delar om de är hela.
zilog wrote:Har den samma oljesticksrör samt oljefilterhållare/slangar samt oljepåfyllningsmojäng/slangar som en 205GTI -89 är jag intresserad av dessa delar om de är hela.
Det är ju samma motor så de bör vara de
Oljesticksrör = det oljestickan sitter i ?
Oljefilterhållare = finns nog olika modeller på det... vissa har filtret direkt i motorn så får kika.
Oljepåfyllningsmojängen = den svarta påfyllnaden i mitten av bilden?
zilog wrote:Har den samma oljesticksrör samt oljefilterhållare/slangar samt oljepåfyllningsmojäng/slangar som en 205GTI -89 är jag intresserad av dessa delar om de är hela.
Oljefilterhållare = finns nog olika modeller på det... vissa har filtret direkt i motorn så får kika.
Röret oljestickan sitter i ja, det som går ner i ett hål på baksidan av motorn.
Svarta biten i mitten på bilden ja, intresserad givet att fästhålen är hela och skruvarna för att fästa det i insugsröret är med (någon slang får gärna vara med också).
zilog wrote:
givet att fästhålen är hela och skruvarna för att fästa det i insugsröret är med
Du vet om att ett fästhål till oljeburken går rakt in i insuget antar jag, sitter inte skruven i hålet drar dom tjuvluft rätt duktigt. Har lärt mig detta den hårda vägen
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
zilog wrote:
givet att fästhålen är hela och skruvarna för att fästa det i insugsröret är med
Du vet om att ett fästhål till oljeburken går rakt in i insuget antar jag, sitter inte skruven i hålet drar dom tjuvluft rätt duktigt. Har lärt mig detta den hårda vägen
Det har jag oxå lärt mig
Tyckte min första bil gick lustigt och lät väldigt mysko.. Kände med fingret där... Stoppade i en skruv o vips gick den bättre
Röret oljestickan sitter i ja, det som går ner i ett hål på baksidan av motorn.
Svarta biten i mitten på bilden ja, intresserad givet att fästhålen är hela och skruvarna för att fästa det i insugsröret är med (någon slang får gärna vara med också).
Vad vill du ha inkl frakt för de sakerna?
Låt mig få kika på de (skick osv) i helgen och lossa på det så kommer vi nog överens om ett pris
Hade egentligen tänkt ta tag i mekandet till helgen, så eventuellt TIG:ar jag ihop det gamla oljesticksröret igen och låter påfyllningsmojängen vara till nästa oljebyte. Kolla ändå gärna upp vad du har för saker nästa gång du får tillfälle.
Fortfarande intresserad av oljesticksrör + oljepåfyllningsmojäng med alla slangar som har med vevhusventilationen att göra. Mitt ök läcker olja precis överallt, så blir att testa att byta alla slangar om jag hittar en hög begagnade som är hela.
Bear wrote:
Okej okej.. Listerna är jag fortfarande intreserad av!
Sen undrar jag ifall du säöjer den lackerade delen av instrument panelen?
Och back speglarna på höger och vänster sida skulle jag också vilja ha!
Vad vill du då ha för allt + frakt?
PM
zilog wrote:Fortfarande intresserad av oljesticksrör + oljepåfyllningsmojäng med alla slangar som har med vevhusventilationen att göra. Mitt ök läcker olja precis överallt, så blir att testa att byta alla slangar om jag hittar en hög begagnade som är hela.
Jag ska ut nästa helg igen
Du får gärna ta en bild på alla slangar du är ute efter så ska ja försöka fixa det
Bear wrote:
Okej okej.. Listerna är jag fortfarande intreserad av!
Sen undrar jag ifall du säöjer den lackerade delen av instrument panelen?
Och back speglarna på höger och vänster sida skulle jag också vilja ha!
Vad vill du då ha för allt + frakt?
PM
zilog wrote:Fortfarande intresserad av oljesticksrör + oljepåfyllningsmojäng med alla slangar som har med vevhusventilationen att göra. Mitt ök läcker olja precis överallt, så blir att testa att byta alla slangar om jag hittar en hög begagnade som är hela.
Jag ska ut nästa helg igen
Du får gärna ta en bild på alla slangar du är ute efter så ska ja försöka fixa det
Bilen är ju ihopskruvad, så man kommer inte åt att se slangarna. Sitter insug och annat ivägen..