Hade tänkt höra lite ifall nån annan har eller har haft samma problem som jag och isåfall om nån vet vad felet kan vara.
Är så att ibland(oftast) när jag tar bilen och ska åka nånstans så efter ungefär 1-2 minuters körning så antingen hoppar bilen till rejält.
Eller så tvärdör den och rullstartar igång igen. Sen efter det så går den helt normalt igen. Men är lite smått irriterande.
Peugeot 405 hoppar / dör
Re: Peugeot 405 hoppar / dör
slobbann wrote:Hade tänkt höra lite ifall nån annan har eller har haft samma problem som jag och isåfall om nån vet vad felet kan vara.
Är så att ibland(oftast) när jag tar bilen och ska åka nånstans så efter ungefär 1-2 minuters körning så antingen hoppar bilen till rejält.
Eller så tvärdör den och rullstartar igång igen. Sen efter det så går den helt normalt igen. Men är lite smått irriterande.
Skulle kanske kunna vara motortemperatursensorn som har ett avbrott vid en viss temperatur under uppvärmningen.
Eller möjligen lambdasonden som får ett överslag från uppvärmningsfunktionen och därför reagerar så när uppvärmningen avbryts.
Detta kan du kolla genom att plocka bort säkringen som går till lambdasondens uppvärmning.
Den säkringen kan sitta på olika ställen beroende på vilken 405 du har, men någonstans i motorrummet iaf.
406 turbo
106 XT
106 XT