Kinnekulleeeeeeeeeeeeeee 11/8 med TPC

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Lappen
Crew
Crew

Post by Lappen »

8 September hade ju kunnat vara kanon iom att jag är pappaledig då. Nackdelen är ju att jag måste skaffa barnvakt isf. För sådan tur att sambon skulle ha ledig dag just då lär man ju inte ha.

Jag fick för mig att TPC skulle ha anderstorp den 30 sep? Var det inte det som de sa till oss... Blev väldigt osäker just nu.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Ser inte så ut, 8okt däremot kör de "kväll" på Falkenberg :D
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-Skalman-
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by -Skalman- »

På deras hemsida står det den 8:e i alla fall, jag litar på den :)

Anderstorp är lite lurig, jag låg bakom en val (citroen xm v6) förra året och kom inte förbi för den var snabbare på rakorna. Riktigt kul bana förutom långa rakan dock, har ett par kurvor med snälla kerbs där man kan ladda på rejält :twisted:
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)

Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Ett GENERAL-fel som många, jag säger...MÅNGA, gör på kullen är en påtog för tidig apex ut på start/mål, syntes jättetydligt där jag stod å fotade, och syns jättetydligt även på de PSC träffar jag varit på där.

Man skall verkligen LÅNGT fram till vänster innan man drar in för att kunna stämpla fullt direkt, svängen är så lång ut på start/mål att man vinner 20-30meters accelerationssträcka jämfört med spåret som de flesta kör i.

Thomee:s guide på Rejsa stämmer med min erfarenhet på det stället.

Bygger iofsig på att man har vass turn-in, men det har ju generellt puggarna tycker jag.

Kollar man på sidan "5" i punkt "22" i den beskrivningen så ser man att man skall ligga längst till vänster när man passerar den lilla påfarten utifrån som finns där, de flesta har redan dragit in till mitten på banan vid det stället och tappar AVSEVÄRD fart ut på rakan iomed det.

Kan bekräfta med egen erfarenhet på det spårvalet, hade 150km/h+ vid huvudposteringen med 309:an sista gången jag körde med den på kullen de gångerna jag "fick in" det spårvalet, men det är svårt som f-n för hjärnan vill svänga in tidigare.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Post Reply